Meindersma / Meindertsma

Boeken, software, handige links, bijeenkomsten, beurzen, CD's/DVD's enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Meindersma / Meindertsma

Bericht door Maikel Galama »

Hoi allemaal,

er is een nieuw genealogisch boek verschenen:

over Meindersma's en Meindertsma's, een geslacht uit de Dongeradelen (Noord-Friesland).

De oudste voorvader is Wigger Douwes uit Holwerd. Zijn zoon Meindert Wiggers zal verantwoordelijk geweest zijn voor de familienaam.
Het boek heeft 168 bladzijden en is uitgegeven door Sake Meindersma uit Burgum.
Een nadeel van dit boek is dat het vermoedelijk snel uit elkaar zal liggen en een gebrekkige index heeft (niet geindexeerd zijn de aangetrouwde familieleden).
Ook krijg ik de indruk dat het boek bij lange na niet volledig is, een paar jaar doorzoeken was misschien beter geweest.
Toch geeft het boek genoeg informatie om er heel veel plezier van te hebben.
De prijs van 35 euro is echter stevig !
Te stevig............

Groetjes, Maikel
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 333
Lid geworden op: maandag 12 feb 2007 1:34 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Meindersma / Meindertsma

Bericht door hans »

Hallo Maikel,

Ah, je hebt het boek dus blijkbaar al gekocht. Had je de eerdere melding op dit forum niet gezien n.a.v. mijn blogpost van 8 december op http://sneuperdokkum.blogspot.com/2011/ ... delen.html ?
Toch eens wat vaker het Sneuper blog bezoeken of de vernieuwde sneuper site op http://www.HVNF.nl :roll:
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Re: Meindersma / Meindertsma

Bericht door Maikel Galama »

Hoi Hans,

ik had het inderdaad gelezen en op basis daarvan het boek besteld en nog voor enige aanvulling kunnen zorgen zelfs !
Toen ik mijn bericht over het boek hier op het forum plaatste zat dat blijkbaar niet meer in mijn geheugen want anders zou ik mijn bijdrage beslist onder dat van jou hebben geplaatst !

Groetjes, Maikel
Plaats reactie