Tresoar in de breedte

Algemene vragen en nieuws over onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 419
Lid geworden op: maandag 28 nov 2005 1:27 pm
Contacteer:

Tresoar in de breedte

Bericht door Admin » donderdag 20 nov 2008 1:39 pm

Vanaf vandaag is de website van Tresoar breder dan u van ons gewend was. De opbouw van de website is nog precies gelijk, dezelfde elementen worden gebruikt, alleen is de linkermenubalk nu naast de oorspronkelijke kop geplaatst, waardoor er voor het eigenlijke hoofdvenster meer ruimte beschikbaar is. Linksboven kwam er daardoor ruimte vrij om een nieuw element toe te voegen: in Mijn Tresoar kunt u uw eigen favorieten opslaan.

Naast de vele positivieve reacties op de website van Tresoar hebben wij van het begin af aan opmerkingen gekregen over het relatief kleine gedeelte van het scherm wat voor nuttige informatie werd gebruikt. Met deze betrekkelijk kleine aanpassing hopen wij daar nu een oplossing voor gevonden te hebben, zonder dat de leesbaarheid van de site er door verminderd wordt.

Mijn Tresoar komt tegemoet aan een andere wens van veel bezoekers. Doordat de website van Tresoar zo'n breed aanbod aan informatie heeft, is het voor de bezoekers wel eens lastig navigeren. Met name als men vaak naar dezelfde pagina moet zoeken gaat dat op den duur irriteren. Met Mijn Tresoar kunt u een dergelijke pagina in uw eigen menu plaatsen, zodat u bij een volgend bezoek aan de site met één klik naar de desbetreffende pagina kunt gaan. U kunt Mijn Tresoar zo vaak aanpassen als u wilt. Voor de werking van Mijn Tresoar is het noodzakelijk dat uw computer coockies accepteert.

Toen de huidige website van Tresoar werd ontworpen stonden op de meeste bureaus nog de grote zware monitors met een relatief klein scherm. Tegenwoordig zijn heel veel van die monitors vervangen door platte schermen, die qua volume veel kleiner zijn, maar over het algemeen voorzien zijn van een groter scherm.
Om het in resoluties uit te drukken: destijds was een schermbreedte van 800 pixels nog heel normaal, tegenwoordig worden schermbreedtes van 1024, 1280 of nog meer pixels gebruikt. In een grafiek op de website is te zien hoe de schermbreedte van 800 pixels of minder afnam van 27,4% in november 2004 naar 4,6% in november 2008, schermbreedte 1024 van 60,1% (nov. 2004) naar 34,5% (nov. 2008), terwijl een schermbreedte van 1200 of meer pixels toenam van 12,5% (nov. 2004) naar 60,9% (nov. 2008).

Mocht u toch liever met het 'oude' scherm blijven werken, dan staat onderaan in de menubalk aan de linker kant een link waarmee u het beeld weer versmalt. Helaas is het dan ook niet mogelijk om favorieten in Mijn Tresoar te plaatsen.

Naar de nieuwe, bredere website van Tresoar
webmaster Tresoar

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman » donderdag 20 nov 2008 5:46 pm

Hoi Andrys,

Wat een verrassing zo plots.
Het is wel even wennen, maar echtgenoten naast elkaar leest wel prettiger,
dan verdeeld over 2 regels.
Knap dat je het voor elkaar hebt gekregen zonder al te ingrijpende veranderingen.

Ik kon de link naar het oude scherm nog niet vinden.

Groet Margreet

Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 419
Lid geworden op: maandag 28 nov 2005 1:27 pm
Contacteer:

Bericht door Admin » vrijdag 21 nov 2008 8:49 am

Links onderaan staat: Pagina te breed? Klik hier. Je komt dan in het 'oude', smalle scherm, zonder Mijn Tresoar.
webmaster Tresoar

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman » vrijdag 21 nov 2008 9:08 am

Goedemorgen en Aha,
ik moet eerst F 11 full screen om dat te kunnen zien.
Dat heb ik nooit, dus ik had allemaal balken over die teksten heen.

mvg margreet

Plaats reactie