Dagje Tresoar(fam.de Bruin, Lammertsma, Rienstra en Bergsma)

Algemene vragen en nieuws over onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
rdebruin
Berichten: 33
Lid geworden op: donderdag 29 nov 2012 10:06 pm
Locatie: Harlingen

Dagje Tresoar(fam.de Bruin, Lammertsma, Rienstra en Bergsma)

Bericht door rdebruin » maandag 10 dec 2012 1:56 pm

Goedenmiddag allemaal,

Ik wil binnenkort eens een dagje in de archieven van Tresoar gaan snuffelen om te zien of ik meer
over mijn familie te weten kan komen dan wat ik al via het internet heb gevonden.
Hebben jullie nog tips?
Zijn er bij Tresoar mederwerkers/vrijwilligers mij kunnen helpen?
Wat is een goede voorbereiding voor ik naar Leeuwarden ga?

Alvast bedankt

Rudy
Laatst gewijzigd door rdebruin op maandag 10 dec 2012 7:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Genealogisch onderzoek naar de families: de Bruin-Lammertsma en Rienstra-Bergsma

Gebruikersavatar
Ristcard
Berichten: 776
Lid geworden op: dinsdag 4 jul 2006 2:30 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Dagje Tresoar

Bericht door Ristcard » maandag 10 dec 2012 7:08 pm

Dag Rudy,

Heb je een lijstje gemaakt van dingen die je per se wilt zien bij Tresoar? Dat werkt heel goed. Bijvoorbeeld notariële akten die je zou willen zien of boeken om in te kijken.

De ervaring leert dat de mensen van Tresoar heel veel weten en erg bereid zijn om een handje toe te steken als je iets niet weet, niet kan vinden of ergens mee zit.

Groeten van Richard

rdebruin
Berichten: 33
Lid geworden op: donderdag 29 nov 2012 10:06 pm
Locatie: Harlingen

Re: Dagje Tresoar

Bericht door rdebruin » maandag 10 dec 2012 7:43 pm

Bedankt Richard!

Zal binnenkort eens een lijstje maken met dingen die ik echt wil inzien.

Nog tips op het gebied van zoeken? Ben nu met de Rienstra's van m'n moeders kant bezig en dankzij andere website/personen
die de stamboom al hadden uitgezocht (soms deels) al veel info kunnen vinden. Alleen op een gegeven moment blijf ik steken
bij een echtpaar. Hoe kun je vanaf dat echtpaar nog verder terugwerken qua voorouders?
Genealogisch onderzoek naar de families: de Bruin-Lammertsma en Rienstra-Bergsma

Gebruikersavatar
Ristcard
Berichten: 776
Lid geworden op: dinsdag 4 jul 2006 2:30 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Dagje Tresoar(fam.de Bruin, Lammertsma, Rienstra en Berg

Bericht door Ristcard » dinsdag 11 dec 2012 7:01 pm

Dag Rudy,

Die vraag is heel algemeen. Het is afhankelijk van de tijd (rond 1900 moet je in heel andere bronnen zoeken dan rond 1700), de religie (bij de hervormden waren er wel lidmatenregisters, bij katholieken niet. Mennisten kenden geen kinderdoop) en de plaats (in een stad moet je anders zoeken dan op het platteland).

Tip: voer de gezochte naam eens in bij de Aquabrowser op de hoofdpagina van tresoar.nl (boven in de linker kolom).

Succes alvast

Groeten van Richard

Plaats reactie