Coenraad Wessels / Werts / Veenenberg (Leeuwarden)

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Tjeerd P. Inia
Berichten: 181
Lid geworden op: woensdag 7 dec 2005 12:30 pm
Contacteer:

Coenraad Wessels / Werts / Veenenberg (Leeuwarden)

Bericht door Tjeerd P. Inia »

Beste medesneupers,

Wie is in zijn onderzoek ooit de navolgende personen tegengekomen, en weet met name meer te vertellen over Coenraad/Koenraad Wessels/Werts, en de familie Veenenberg.

Uit de relatie van Coenraad Wessels, en Dirkje (of Jurkje) Ziegers Veenenberg (Venenberg / Verenberg) wordt op 23 september 1802 een zoon geboren, welke ook Coenraad Wessels wordt genoemd. (soms echter ook Coenraad Wessels Venenberg). Zoon Coenraad is korfmaker van beroep. Coenraad Wessels en Dirkje waren niet gehuwd.

Uit de relatie van Coenraad Werts, en Janke Sijgers Veenenberg wordt op 18 december 1803 een zoon Alexander geboren. Alexander is korfmaker van beroep evenals zijn neef Coenraad Wessels. Van Coenraad Werts en Janke heb ik geen trouwdatum gevonden.

Janke (Breidster, 1779-1858) en Dirkje (Botermaakster, arbeidster, 1782-1835) zijn zusters van elkaar, en zijn dochters van Sieger Luitjens Veenenberg en Aaltje Klazes Inia. Ik heb het vermoeden dat beide zussen een zoon hadden bij Coenraad Wessels, die in het geval van Janke abusievelijk Coenraad Werts wordt genoemd (?) In beide gevallen is Coenraad vrij kort na de geboorte spoorloos verdwenen. (rond 1808). Dirkje en Janke hebben nog andere kinderen maar niet van de beide Coenraads...


met vriendelijke groet,

Tjeerd P. Inia
http://home.12move.nl/tp.inia
Laatst gewijzigd door Tjeerd P. Inia op zaterdag 29 jul 2006 12:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Genealogie: Inia / Ynia / IJnia / Inja / Inea
Tjeerd P. Inia
Berichten: 181
Lid geworden op: woensdag 7 dec 2005 12:30 pm
Contacteer:

Venenberg

Bericht door Tjeerd P. Inia »

Verder is van het nageslacht van Janke en Dirkje bekend:

Kinderen Janke:
1. Alexander Venenberg (1803-1854) trouwde 30-1-1833 met Jansje Beenhouwer, 14-7-1833 met Liezabet Nicolaas Jansen, 13-1-1850 met Trijntje Spoor. (is zoon van Coenraad Werts en Janke Sijgers Veenenberg)

2. Aukje van Wanting (1807-1887) trouwde 2-3-1834 met Pieter Julius Pistorius (1775-1847) (is dochter van Theunis van Wanting en Janke Sijgers Veenenberg)

3. Willem Venenberg (1814-1859) trouwde 1-10-1854 met Jeltje Klamstra. (vader is onbekend)

Kinderen Dirkje (of Jurkje):
1. Coenraad Wessels (ook Coenraad Wessels Venenberg) (1802-1848) trouwde 1-2-1835 met Ruurdtje Castelein. (is zoon van Coenraad Wessels en Dirkje)

2. Dirk Kisjes Venenberg (1818-overleden na 1831), de geboorteaangifte werd pas in 1831 gedaan (!), verder geen gegevens bekend. (vader is onbekend, wellicht is dit Derk Kisjes (zie mail gerrit2, hieronder))
Laatst gewijzigd door Tjeerd P. Inia op zaterdag 29 jul 2006 12:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Genealogie: Inia / Ynia / IJnia / Inja / Inea
gerrit2

nageslacht coenraad wessels

Bericht door gerrit2 »

Hallo Tjeerd

Even wat kleine correcties op jouw overzicht:

1. Volgens jouw gegevens is Coenraad Wessels (Venenberg) geboren op 28-09-1802. Volgens tresoar is hij geboren op 23-09-1802 te Leeuwarden, gedoopt aldaar op 06-10-1802, zoon van Coenraad Wessels en Dirkje Ziegers.
Coenraad is overleden op 45-jarige leeftijd op 02-02-1848 te Leeuwarden (ovl.akte 1844/144)
Zijn echtgenote Ruurdje Castelein is eerst op 82-jarige leeftijd overleden op 29-01-1894 te Leeuwarden (ovl.akte 1894/70)

2. Alexander Wessels Venenberg is volgens tresoar geboren als Zander op 18-12-1803 te Leeuwarden, gedoopt aldaar op 18-01-1804, zoon van Coenraad Wert en Janke Ziegers Verenberg

3. Aukje van Wanting is volgens tresoar geboren op 09-05-1807 te Leeuwarden, gedoopt aldaar op 24-05-1807, echter niet als dochter van Coenraad Wessels, maar als dochter van Theunis Jans en Janke Siegers Veenenberg.

Een raadsel blijft voor mij Dirk Kisjes Venenberg. Dit zou betekenen dat Coenraad Wessels eerst kinderen heeft gehad bij Dirkje, vervolgens bij haar zuster Janke en daarna toch weer bij Dirkje.

Succes verder met deze puzzle.
gerrit 2

dirk kisjes venenberg

Bericht door gerrit 2 »

Het zou ook zo kunnen zijn dat Dirk Kisjes Venenberg uit een relatie stamt van Janke Venenberg met Dirk/Durk Kisjes. Zie onderstaande overlijdensakte:

Overlijdensakte Leeuwarden, 1855
Aangiftedatum 12 maart 1855, akte nr. 178
Derk Kisjes, man, overleden 10 maart 1855
Oud 58 jaar, gehuwd

De geboorteakte van Dirk Kisjes Venenberg is in 1831 ingeschreven op last van de rechtbank. Misschien dat een en ander duidelijker wordt na bestudering van deze rechtbankstukken.
Tjeerd P. Inia
Berichten: 181
Lid geworden op: woensdag 7 dec 2005 12:30 pm
Contacteer:

Bericht door Tjeerd P. Inia »

Beste Gerrit,

Dank voor je aanvulling, ik had gisteren de tekst iets aangepast waardoor de situatie wellicht niet meer geheel duidelijk is. Echter waar het mij in eerste aanleg om gaat is: wie waren Coenraad Werts en Coenraad Wessels? Zijn de beide Coenraads identiek, waar komen ze vandaan, en waar zijn ze naar toe gegaan. De overige kinderen van zowel Janke als Dirkje zijn van andere mannen. Ik heb van zowel Janke als Dirkje geen trouwdata gevonden.

De naam Zander is waarschijnlijk door Ds. H. Kuipers zo geschreven, ook werd bij de achternaam van Janke Verenberg genoemd. De moeder geeft in latere akten meerdere malen aan dat zowel de naam Zander als haar achternaam onjuist zijn geschreven destijds.

De vondst van Derk Kisjes, is een mooie aanvulling. Er is overigens een Derk Kisjes in 1819 (een jaar na de geboorte van Dirk Kisjes Venenberg) te Leeuwarden gehuwd met Wilhelmina van Vorden. Dirk Kisjes Venenberg zou dan een buitenechtelijk kind van Derk Kisjes en en Dirkje Veenenberg zijn. Via de site van het gemeentearchief Leeuwarden
is verder nog te vinden dat Derk Kisjes zilversmid was. In de rechtbankstukken ben ik geen aanvullende informatie tegengekomen.

met vriendelijke groet,

Tjeerd P. Inia
Genealogie: Inia / Ynia / IJnia / Inja / Inea
margreet

venenbUrg

Bericht door margreet »

Hoi,

Het was niet helemaal je vraag, maar is misschien toch van belang? Ik struikelde per ongeluk over een Tjalling Lutjes Venenburg in HCL-boeken.
Even doorgezocht leverde een Zyger/Sieger Luitjes Venenburg op. In 1791 overlijdt een kind van hem en later dat jaar hijzelf.
Hij wordt 1786 lid van het GrootSchippersgilde - en staat bij overlijden vermeld als stadsarme.

margreet
Ingrid
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 27 mar 2024 4:28 pm

Re: Coenraad Wessels / Werts / Veenenberg (Leeuwarden)

Bericht door Ingrid »

Beste Tjeerd P. Inia,

Ben je na je vraag op dit forum (al weer 18 jaar geleden in 2006) nog iets te weten gekomen over Coenraad Wessels /Werts / Veenenberg ?
In mijn stamboom kom ik ook bij zijn naam uit en ik kan verder niets over hem vinden.

Ik stam af van Alexander Venenberg, zoon van Janke Siegers.
Op de overlijdensakte van Alexander wordt Coenraad Werts Venenberg als vader vermeld en Janke Ziegers Venenberg als moeder.
Op de doopakte van Alexander staat hij als Zander vermeld, geen achternaam. Hier wordt Coenraad Werts zonder Venenberg vermeld.

'k Heb nog wel iets gevonden over de hier bij de reacties vermelde Dirk Kisjes Venenberg, zoon van Dirkje ( de zus van Janke).
Misschien heb je deze informatie al, maar Dirk is overleden op 14-1-1856 te Soerabaja.
Hij ging naar Ned. Indië op 20-8-1841 met schip Delft (zie Nederlandsche Staatscourant van 2-7-1858)
Tjeerd P. Inia
Berichten: 181
Lid geworden op: woensdag 7 dec 2005 12:30 pm
Contacteer:

Re: Coenraad Wessels / Werts / Veenenberg (Leeuwarden)

Bericht door Tjeerd P. Inia »

Beste Ingrid,

Dank voor je reactie en de aanvullende voor mij weer nieuwe informatie, ik heb wel het één en ander gevonden in de afgelopen jaren, maar heb nog niet de ouders gevonden van Coenraad Wessels / Werts. Coenraad was militair, is geboren in/rond 1759 en waarschijnlijk gestorven rond of kort na 1807 vermoed ik.

De Coenraad Wessels die in 1802 met Dirkje als ouder wordt genoemd van Coenraad Wessels (Venenberg) is denk ik identiek aan de Coenraad Werts die in 1803 met Janke als ouder van Alexander Venenberg wordt genoemd. Coenraad Wessels/Werts verdwijnt na 1807 definitief uit Leeuwarden om niet meer terug te keren. Het lijkt erop dat Coenraad Werts in de tijd van Napoleon is omgekomen, en dat de familie al in redelijke armoede leefde en dat zal na het niet meer terugkeren van Coenraad er niet beter op zijn geworden, overigens was Coenraad met geen van beide zuster Janke en Dirkje gehuwd.

Verder vind je ook diverse zaken in “het Kleine Krantsje”, deze krant is online te raadplegen, hier vooral zaken die niet je niet zo snel in een archief zult vinden: https://periodieken.historischcentrumle ... dicals/TKK Er is veel meer dan onderstaande mocht je hier interesse in hebben stuur me dan even een pb.

Met vriendelijke groet,

Tjeerd P. Inia




Nakomelingen Sieger Luitjens Veenenberg en Aaltje Klazes Inia:

I
Sieger Luitjens Veenenberg (Veenenburg), Schipper, wonende te Leeuwarden, is geboren rond 1750 te Surhuisterveen, is begraven in 1791 te Leeuwarden. Sieger trouwt in 1776 te Leeuwarden met Aaltje Klazes Inia (Ynia), dochter van Claas Augustinus Ynia (Claas Inia) en (waarschijnlijk) Jannike Klazes.

(aantekeningen van R.S. Roarda):
VEENENBURG, Zijger, 40 jier to Surhuzum. Hy hat op sneontojoun 17-4-1790 by Arend Ferff twa jongesskuon stellen, 1 jier banne, 309-15-6-1790. (Sieger lijkt in 1790 verbannen te zijn voor een jaar, ruim anderhalf jaar na het vergrijp komt hij echter al te overlijden)

kinderen Sieger en Aaltje:

1 Luitje Veenenberg (Lutie) is geboren in 1777 te Leeuwarden
2 Janke Sijgers Veenenberg is geboren in 1779 te Leeuwarden, zie II-A.
3 Jurkje Ziegers Veenenberg (Dirkje) is geboren in 1782 te Leeuwarden, zie II-B.

II-A
Janke Sijgers Veenenberg, Breidster en Arbeidster, wonende te Leeuwarden en te Oosterwolde, is geboren in 1779 te Leeuwarden, is ongehuwd overleden in 1858 te Leeuwarden

Janke was gehuwd (?) met Coenraad Werts Venenberg (Coenraad Werts). Coenraad, wonende te Leeuwarden, is geboren in 1769.Coenraad is afwezig bij het huwelijk van zijn zoon Alexander met Jansje Beenhouwer, en ook bij het huwelijk met Liezabet Jansen, en bij het huwelijk van zijn zoon met Stijntje Spoor, uit de acte van bekendheid blijkt de reden van zijn afwezigheid:
- In een acte van bekendheid, opgesteld tijdens het huwelijk van zijn zoon Alexander met Jansje Beenhouwer verklaren... dat Coenraad op een gegeven moment is vertrokken, waarna niets meer van hem is vernomen: in deze verklaring staat: dat zijn (Alexander) vader Coenraad Werts Venenberg te voren te Leeuwarden woonachtig voor omstreeks 25 jaren vandaar is vertrokken zonder ooit weder van zicht te laten hooren zo dat men niet weet of hij in leven of dood is. Verklaring mede ondertekend door:
1. Anna Dienje, arbeidster
2. Janke Sybes Venenberg, arbeidster
3. Martina de Vries, arbeidster,
4. Elisabeth Arnoldus, arbeidster
- Coenraad wordt genoemd als hij als soldaat dient. lengte: 5 voet, 6 duijm, 2 str, hij is tijdens registratie (15-10-1807), 48 jaar en zal dan geboren zijn in 1759. hij heeft dan 7.5 jaar gediend als soldaat bij het Regiment Darmstad (?) en 15.5 jaar bij 't Korps Artillerie. Coenraad heeft een zwak gezicht en een zwak gehoor. Hij wordt geschikt bevonden voor den dienst der Veteranen en wordt gedetacheerd te Amsterdam. (bron: Landmacht: Supplementen Stamboeken Bataafs-Franse tijd 1795-1810) Oorspronkelijk had ik dat Coenraad voor 1789 geboren moet zij.

Van Coenraad en Janke is een kind bekend:

1. Alexender Venenberg (Zander) is geboren in 1803 te Leeuwarden, is Hervormd gedoopt op woensdag 18 januari 1804 aldaar - gedoopt in de Westerkerk door Ds. H. Kuipers, bij de doop wordt gemeld: waarvan vader is Coenraad Werts en moeder Janke Ziegers Verenberg. (Alexander trouwde later met Jansje Beenhouwer en Liezabet Nicolaas Jansen en Stijntje Spoor, beide eerste echtgenotes komen vroegtijdig te overlijden)
- Janke verklaart bij het huwelijk van haar zoon Alexander met Jansje dat haar familienaam is Venenberg en niet Verenberg zoals in geboorte-extract van zoon Alexander staat, tevens meldt ze dat de naam van Alexander niet Zander is. Janke kan niet schrijven bij het huwelijk van haar zoon Alexander met Jansje, Janke meld ditzelfde ook weer bij het huwelijk van haar zoon Alexander met Stijntje

Janke was gehuwd (?) met Theunis van Wanting, zoon van Jan van Wanting en Aukje Theunis. Theunis, Touwslagersknecht, is geboren in 1783, is overleden op woensdag 3 maart 1813 te Leeuwarden. Theunis werd 30 jaar.

Van Theunis en Janke is een kind bekend:

2. Aukje van Wanting is geboren op zaterdag 9 mei 1807 te Leeuwarden, is Hervormd gedoopt op zondag 24 mei 1807 aldaar - Aukje is gedoopt in de Jacobinerkerk door Ds. G. Jongsma, vader is Theunis Jans, moeder is Janke Siegers Veenenberg.. (Aukje huwde later met Pieter Pistorius)


Van Janke en een onbekende man is een natuurlijk kind bekend:
3. Willem Venenberg (soms ook Veenenberg bij de Vries of Willem de Vries) is geboren in 1814 te Leeuwarden. (Willem trouwde met Jeltje Klamstra)


II-B Jurkje Ziegers Veenenberg (Dirkje) ook genaamd Dirkje Ziegers Wessels, Botermaakster en Arbeidster, wonende te Leeuwarden, is geboren in 1782 te Leeuwarden, is ongehuwd overleden in 1835 te Leeuwarden.

Bij haar overlijden wordt vermeld: "ook genaamd Dirkje Ziegers Wessels, vader is dan al overleden", ook bij het huwelijk van haar zoon in 1835 wordt ze ook zo genoemd.

Jurkje was partner (1) van Coenraad Wessels.

Van Coenraad Wessels en Jurkje is een kind bekend:

1 Coenraad Wessels (Coenraad Wessels Venenberg) is geboren op donderdag 23 september 1802 te Leeuwarden, is Hervormd gedoopt op woensdag 6 oktober 1802 aldaar – Coenraad is in onecht geboren. Bij de doop van Coenraad meldt de moeder Dirkje dat de vader Coenraad Wessels is. (Coenraad trouwde later met Ruurdje Castelein, vooral van dit echtpaar is veel extra informatie te vinden).

Van Jurkje en een onbekende man is een kind bekend:

2 Dirk Kisjes Venenberg is geboren op donderdag 5 maart 1818 te Leeuwarden - de geboorte is aangegeven op 7 maart 1831, op last van de rechtbank, Dirk Kisjes is dan al 13 jaar, zijn moeder die hem aangeeft is dan 48 jaar: "zijnde de inschrijving dezer acte (nr. 130) door ons gedaan ten gevolge van een vonnis van de Regtbank van eerssten Aanleg, zitting houdende te Leeuwarden van den veertienden february eenduizend achthonderd een en dertig, blijkens het hierbij overgelegd behoorlijk .... en voor Zegel ... extract uit de minuten ter Griffie dien Regtbank berustende"..
Genealogie: Inia / Ynia / IJnia / Inja / Inea
jacqueline
Berichten: 1777
Lid geworden op: maandag 21 jul 2008 11:08 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coenraad Wessels / Werts / Veenenberg (Leeuwarden)

Bericht door jacqueline »

Hallo Tjeerd en Ingrid,
Coenraad was militair, is geboren in/rond 1759
Dit geboortejaar vind ik terug via deze bronvermelding uit 1807 bij het Nationaal Archief
Landmacht: Stamboeken supplement, Voornaam: Coenraad
Periode: 1795 - 1810
Voornaam Coenraad
Achternaam Werts
Bronverwijzing Nummer toegang: 2.01.15, inventarisnummer: 249, folionummer: 4
Bekijk de zoekhulp bij dit archief
Militairen in de Bataafs-Franse tijd 1795-1813
Er zijn nog meer vermeldingen:
Landmacht: Officieren, Onderofficieren en Manschappen (Staatse Militairen), Achternaam: Werts
Periode: 1707 - 1795
Achternaam Werts
Voornaam C:
Wapen Infanterie
Regiment Walen
Bataljon 1
Compagnie Piper
Aard van de bron Rangeerlijst
Bronverwijzing Nummer toegang: 1.01.19, inventarisnummer: 1943
Zonder folionummer, het gaat om scan 451.
In maart 1781 is hij 17 jaar, dus uit ca 1764
Landmacht: Stamboeken supplement, Voornaam: Coenraath
Periode: 1795 - 1810
Voornaam Coenraath
Achternaam Werth
Bronverwijzing Nummer toegang: 2.01.15, inventarisnummer: 241, folionummer: 29
Dit is een vermelding van 23-12-1805, Coenraath is 39 jaar - uit ca 1766

Zijn leeftijd is niet consequent opgegeven, maar dat is in deze militaire bronnen niet uitzonderlijk. Hij is als 17-jarige ook wat kleiner dan in de vermelding uit 1807, hoe zorgvuldig het meten gebeurde weet ik niet en hij kan ook nog wat gegroeid zijn misschien?

Dan zou hij de volgende overledene kunnen zijn - de opgegeven leeftijd geeft weer net een ander geboortejaar:
OverledeneCoenraad Werth
Beroepkanonnier gegageerd
GeboorteplaatsNassau (Duitsland)
GeslachtMan
Leeftijd58
WoonplaatsHeesbeen
AangeverJan Peterse Bax
Beroepraadslid
WoonplaatsHeesbeen, Eethen en Genderen
AangeverAdriaan Bax
Beroepbouwman
Leeftijd31
WoonplaatsHeesbeen, Eethen en Genderen
GebeurtenisOverlijden
Datum22-05-1819
GebeurtenisplaatsHeesbeen
DocumenttypeBS Overlijden
ErfgoedinstellingStreekarchief Langstraat Heusden Altena
CollectiegebiedNoord-Brabant
Archief1025
Registratienummer3544
Aktenummer4
Registratiedatum22-05-1819
AkteplaatsHeesbeen, Eethen en Genderen
CollectieBron: Burgerlijke standregister, Deel: 3544, Periode: 1813-1822
BoekOverlijdensregister
geboren rond 1761 in Nassau-Usingen.

Ook:
Bron: memorie van successie
Soort registratie: memorie van successie
Plaats: Heesbeen
Overledene
Coenraad Werth
overleden op 22-05-1819 te Heesbeen.
Bronvermelding
Memories van successie Heusden deel 2, inventarisnummer 2, aktenummer 144
Gemeente: Heusden
Hij laat klederen ter waarde van 60 gulden na, verder voor zover bekend roerende noch onroerende goederen.

De doopboeken van Nassau-Usingen lijken in te zien via https://www.archion.de/en/ maar je moet als ik het goed begrijp eerst een account aanmaken en een pas kopen?

Groeten van Jacqueline
Ingrid
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 27 mar 2024 4:28 pm

Re: Coenraad Wessels / Werts / Veenenberg (Leeuwarden)

Bericht door Ingrid »

Beste Tjeerd en Jacqueline,
dank voor jullie reacties en aanvullingen.

Jacqueline: knap hoe je dit allemaal gevonden hebt.
De eerstgenoemde registratie kon ik nog via openarchieven vinden, maar de overige niet. En als ik bij het Nationaal Archief zoekitem 'Werts' gebruik, krijg ik 0 resultaat

Nog wat aanvullingen van mij:
Janke Klases wordt als moeder genoemd van Aaltje Ynia bij haar doop in Gorredijk op 3-6-1754
Van Lutie(s?) vond ik ook de doopgegevens: doop 20-8-1777, geboren 7-7-1777, Leeuwarden
Janke , volgens gevonden doopgegevens geboren 5-10-1779, doop 3-11-1779. Zij is overleden 18-4-1858 Leeuwarden
Alexander, zoon van Janke: volgens de gevonden doopgegevens geboren 18-12-1803, doop 18-1-1804 Leeuwarden

via openarchieven is er ook een registratie van een Coenraad Werts als koper in Amsterdam, 13-10-1790
https://www.openarchieven.nl/saa:9442f7 ... dd620d0414

groet, Ingrid
Laatst gewijzigd door Ingrid op zondag 31 mar 2024 7:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
jacqueline
Berichten: 1777
Lid geworden op: maandag 21 jul 2008 11:08 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coenraad Wessels / Werts / Veenenberg (Leeuwarden)

Bericht door jacqueline »

Hallo Ingrid,

Als je bij Nationaal Archief - onderzoeken de namen invoert zoals ze in mijn vorige bericht vermeld staan (dus Coenraad Werts / C. Werts / Coenraath Werth), en dan via Indexen op het zoekresultaat bij Landmacht: Officieren, Onderofficieren en Manschappen (Staatse Militairen) (1 gevonden) 1707 - 1795 resp.Landmacht: Stamboeken supplement (1 gevonden)1795 - 1810 klikt, zie je de betreffende naam. Daar klik je weer op en dan krijg je meer informatie. Onderaan staat bij bronverwijzing een link waar je op kunt klikken voor het betreffende stamboek, bij twee van de drie staat het folionr. erbij, bij de derde heb ik het nummer van de scan vermeld.
Het overlijden kun je vinden bij WieWasWie (of bij het BHIC).
De Amsterdammer is een naamgenoot, onderwijzer en geboren in Zwolle.

Groeten van Jacqueline
Ingrid
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 27 mar 2024 4:28 pm

Re: Coenraad Wessels / Werts / Veenenberg (Leeuwarden)

Bericht door Ingrid »

Hallo Jacqueline,

Dank voor de toelichting.
Ga ik zeker nog eens op die wijze uitvoeren.

De koopakte hoort dus niet bij 'mijn' Coenraad, maar bij naamgenoot uit Zwolle.
Dank voor deze info.
Tjeerd P. Inia
Berichten: 181
Lid geworden op: woensdag 7 dec 2005 12:30 pm
Contacteer:

Re: Coenraad Wessels / Werts / Veenenberg (Leeuwarden)

Bericht door Tjeerd P. Inia »

Beste Jacqueline en Ingrid,

Mooi dat hierbij weer een stuk meer van de puzzel is opgelost, de vraag die ik nog niet helemaal beantwoord zie is of de nu gevonden Coenraad Werts identiek is aan de andere Coenraad Wessels, gelet op hetzelfde tijdsbestek, dezelfde familie en gelijke namen denk ik dat de kans reëel is dat beiden Coenraden dezelfde persoon zijn, maar een bewijs hiervoor heb ik nog niet gezien,

met vriendelijke groet,

Tjeerd
Genealogie: Inia / Ynia / IJnia / Inja / Inea
jacqueline
Berichten: 1777
Lid geworden op: maandag 21 jul 2008 11:08 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coenraad Wessels / Werts / Veenenberg (Leeuwarden)

Bericht door jacqueline »

Hallo Tjeerd en Ingrid,

Het is een toevalsvondst - maar kan dit hem ook nog zijn?
Bron: BS OverlijdenSoort registratie: BS Overlijden akte(Akte)datum: 14-03-1814
OverledeneJohanna Wels
leeftijd 38 weken, overleden op 13-03-1814
VaderCoenraad Wels
MoederAafke Harmens de Vries
BronvermeldingOverlijdensregister 1814-1819, archiefnummer 30-34, Burgerlijke Stand Sneek - Tresoar, inventarisnummer 3002, blad 021
Gemeente: Sneek
Periode: 1814
Hij is iig militair.
Bij de geboorte van Johanna is de vader onbekend
Bron: BS GeboorteSoort registratie: BS Geboorte akte(Akte)datum: 25-06-1813
DochterJohanna de Vries
geboren 23-06-1813
MoederAafke Harmens de Vries
Bronvermelding
Geboorteregister 1813, archiefnummer 30-34, Burgerlijke Stand Sneek - Tresoar, inventarisnummer 1001, aktenummer 0088
Gemeente: Sneek
Periode: 1813
Groeten van Jacqueline
Ingrid
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 27 mar 2024 4:28 pm

Re: Coenraad Wessels / Werts / Veenenberg (Leeuwarden)

Bericht door Ingrid »

Beste Jacqueline en Tjeerd,

Dank voor je laatste toevoeging, Jacqueline.
Het zou bij de genoemde kinderen Coenraad, Alexander en Johanna best om dezelfde vader Coenraad kunnen gaan.
Maar zoals Tjeerd al schrijft, bewijs hiervan is denk ik niet te vinden.
Plaats reactie