Jacob Alberts en Trijntje Michiels

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
JohanM
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 6 feb 2007 8:52 pm

Jacob Alberts en Trijntje Michiels

Bericht door JohanM » woensdag 7 feb 2007 9:45 pm

In mijn stamboomonderzoek ben ik al redelijk ver gekomen. Bijna al mijn voorouders blijken uit Harlingen, Midlum of Franeker te komen. Ik blijf echter nu steken bij mijn verst gevonden voorouders, Jacob Alberts en Trijntje Michiels (1708) uit Harlingen.

Jacob en Trijntje zijn volgens het Trouwregister Hervormde gemeente Harlingen op 6 november 1729 getrouwd. Jacob komt blijkt afkomstig uit Amsterdam en ik moet mijn speurtocht waarschijnlijk daar voortzetten. Ik vermoed dat Jacob zeeman ofzo was maar kan daar nergens wat over vinden. Ik zou daar graag meer over te weten komen.

Daarnaast is er van Jacob of Trijntje, en ook van hun kinderen (Albert Jacobs 1730, Michiel Jacobs 1735, Stijntje Jacobs 1736, Albert Jacobs 1739, Michiel Jacobs 1740 en Pyttie Jacobs 1745) geen sterfdatum of datum van begrafenis bekend. Hierover zou ik ook graag meer te weten komen.

Ik heb inmiddels bijna alle bronnen via internet geraadpleegd en ben al een paar keer naar Tresoar geweest maar ik kom niet verder. Kan iemand mij misschien verder helpen?

Plaats reactie