Bidprentjes

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Sible Hettinga

Bidprentjes

Bericht door Sible Hettinga » woensdag 18 jan 2006 10:05 pm

L.S.,

Sinds enige dagen heeft de Stichting Archief- en Documentatiecentrum voor r.k. Friesland te Bolsward haar collectie bidprentjes, ongeveer 26.000, van personen die in Friesland geboren, overleden en/of begraven zijn, op haar site geplaatst (WWW.archiefrkfriesland.nl).

We hopen hiermee onze verzameling toegangkelijker te maken voor een breder publiek en mogelijk kan het mensen helpen die op zoek zijn naar r.k. familieleden uit Friesland.

Met vriendelijke groet,
Sible Hettinga.[/img]

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Bidprentjes

Bericht door Maikel Galama » vrijdag 20 jan 2006 11:00 am

Hoi Sible,

Ontzettend fijn dat we de collectie bidprentjes nu via internet kunnen inzien, wil je alle vrijwilligers die daarvoor gezorgd hebben, hartelijk dank zeggen.

Ik mag vast ook nog wel een vraagje stellen: kunnen wij het gastenboek ook inzien? En een tweede vraagje: Correcties kunnen we naar ik aanneem naar het algemene e-mailadres sturen ? (bij het bidprentje van mijn vader staat bijv. geen overlijdensdatum)

En als iemand bidprentjes heeft, kopie of origineel, hebben jullie daar dan belangstelling voor ?

Groetjes, Maikel Galama.

Sible Hettinga

Bidprentjes

Bericht door Sible Hettinga » zondag 22 jan 2006 2:46 pm

Beste Maikel,

Jouw dank zal ik aan betrokkenen overbrengen.

Dan de vragen:

Een heel enkele keer, heb ik begrepen, is er bij een bidprentje wel eens informatie betreffende de overledene toegevoegd die niet aan het prentje zelf ontleend is, maar we moeten nog bespreken hoe we dat moeten doen, in ieder geval zal duidelijk moeten zijn dat bepaalde gegevens niet aan het prentje zijn ontleend en moet de bron is van de aanvullende gegevens woorden opgegeven.

We houden ons natuurlijk aanbevolen voor aanvullingen en/of correcties, gegevens kunnen onjuist op de prentjes zijn vermeld en ook bij het invoeren van de gegevens kan er iets zijn misgegaan. Berichten kunnen inderdaad via e-mail naar het documentatiecentrum worden gezonden.

Iedere verzamelaar wil meestal altijd meer, wij vormen geen uitzondering op deze regel, prentjes of kopie van exempleren die wij niet hebben zijn zeer welkom, eventueel kan er geruild worden want we hebben ook dubbele exemplaren.

Met vriendelijke groet,
Sible.

Plaats reactie