Willem Reins x Fouke Gerbens te Franeker

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Willem Reins x Fouke Gerbens te Franeker

Bericht door Andries Koornstra » zaterdag 7 jul 2007 5:57 pm

Willem Reins, vleeshouwer, geboren te Tzum rond 1740, zoon van Rein Willems en Aafke Eelkes, trouwt in Franeker op 13 mei 1764 met Fouke Gerbens, gedoopt te Makkum op 26 okt 1741, dochter van Gerben Jans en Hiske Andries. Van Willem en Fouke zijn drie kinderen bekend: Liesbet Willems, geboren Bolsward op 20 augustus 1765; Aafke Willems, geboren Bolsward 1 september 1767 en Gerben Willems, gedoopt Franeker op 13 december 1769. Als Willem Reins in 1784 overlijdt leven alle drie de kinderen nog, maar ik kan van geen van drieën een huwelijk, overlijden of ander spoor vinden. Wie weet wat er van hen geworden is ?

Andries.

tukkergirl
Berichten: 994
Lid geworden op: zondag 11 jun 2006 9:06 pm
Locatie: almelo

Bericht door tukkergirl » dinsdag 10 jul 2007 5:13 pm

Weet je misschien ook welke naam ze hebben aangenomen ???
niet geschoten, is altijd mis

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra » dinsdag 10 jul 2007 5:34 pm

Nee, ik weet geen familienaam. Zo als ik het nu zie heeft geen van de vijf (vader, moeder en de drie kinderen) 1811 gehaald. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat er van geen van drieën meer sporen zijn te vinden. Ook al omdat ze respectievelijk de ouderdom van 19, 17 en 15 jaar hebben bereikt - dan hebben ze het grootste risico van kindersterfte toch al overwonnen. Het is een groot mysterie.
Van Willem zijn liefst negen broers en zussen bekend, van wie er acht zijn getrouwd, maar er is niet sprake van een familienaam die bij meerdere loten van deze familie wordt gebruikt.

groet, Andries

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman » donderdag 12 jul 2007 2:30 pm

Andries,

Ik heb regelmatig mensen met 5 kinderen, van wie niets terug te vinden is.
Dus het kan toch wel denk ik, dat ze overleden zijn. Ook na 1811 overlijden er ongehuwde mensen van 18 en 22 en zo, en meerderen uit 1 gezin, dus het is niet echt afwijkend of zeldzaam.

groet margreet

Plaats reactie