Opzoekvraag: Sjoukjen T(h)eunis (Schonenburg)

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
annlex
Berichten: 118
Lid geworden op: dinsdag 19 sep 2006 3:32 pm
Locatie: Nijkerk (Gld)

Opzoekvraag: Sjoukjen T(h)eunis (Schonenburg)

Bericht door annlex » maandag 9 jul 2007 9:08 am

Hallo allen,

Is het mogelijk dat iemand voor mij nakijkt of Sjoukjen Theunis Schonenburg op 15-12-1842 te Westdongeradeel is overleden (in overl. akte wordt de familienaam Schonenburg niet genoemd, maar leeftijd klopt wel) en zij is de dochter van Teunis Johannes Schonenburg en Antje Rotgers. En als dit zo is, klopt het dan dat zij getrouwd was op 26-06-1791 met Paulus Nannes (Hoekstra) te Raard. Paulus Nannes Hoekstra is op 30-05-1750 te Foudgum gedoopt en overleden op 16-06-1837 te Westdongeradeel.

Ik vraag dit, omdat ik dan ook het gezin van beide echtelieden heb gevonden, maar ik wil eerst zekerheid dat ik Sjoukje Theunis aan de juiste man koppel. Sjoukje Theunis is de zuster van mijn voorvader Johannes T(h)eunis (Schonenburg). Van de andere zuster Dieu(w)ke heb ik ook het gezin kunnen reconstrueren, vandaar!

Wie kan mij helpen?

Groet,
Annette

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman » maandag 9 jul 2007 10:08 am

Hallo Annette,

Ik hoop op regen deze week voor alle opzoek-vragen, en op zon voor het vakantiegevoel, dus ik weet niet wanneer ik hier aan toe kom.

Wil je de volgende keer de aktes erbij plakken, zoals hieronder? dat scheelt opzoekwerk.
Overlijdensakte Westdongeradeel, 1842
Aangiftedatum 17 december 1842, blad nr. 37 (suppl. nr. 1-1)
Sjoukje Theunis, vrouw, overleden 15 december 1842
Oud 83 jaar, weduwe
Dochter van Theunis en Antje Klazes
Overlijdensakte Westdongeradeel, 1837
Aangiftedatum 19 juni 1837, blad nr. 12
Paulus Nannes Hoekstra, man, overleden 16 juni 1837
Oud 87 jaar, gehuwd
De kans is wel groot he? Er is geen teunis met een antje klases voor zover ik kan zien, in die contreien en die periode.
En zoeken met teunis antje sjoukje levert enkel de jouwe.

dagdag margreet

annlex
Berichten: 118
Lid geworden op: dinsdag 19 sep 2006 3:32 pm
Locatie: Nijkerk (Gld)

Bericht door annlex » maandag 9 jul 2007 1:14 pm

Hoi Margreet,

Wat mij betreft mag het de zon worden, ik heb nog een weekje vakantie en met een beetje zon zou ik dan lekker in de tuin kunnen zitten (mijn man moest helaas :cry: weer aan het werk).

Wat betreft de aktes, ik zal die de volgende keer bijvoegen. IK voeg hieronder nog wel even de huwelijksinschrijving bij:

Westdongeradeel, huwelijken 1791
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 26 juni 1791 in Raard
Man : Paulus Nannes afkomstig van Raard
Vrouw : Sjoukjen Teunes afkomstig van Raard

Gestandaardiseerde namen: PAULUS NANNES en SJOUKJE TEUNIS

Bron:
Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
Trouwregister Hervormde gemeente Foudgum Raard 1663-1808
Inventarisnr.: 751

Alvast hartelijk bedankt voor het uitzoeken en als het inderdaad allemaal juist is dan kan ik weer een heel eind voort.

Groetjes uit een nu droog Amsterdam, maar waar het zojuist hevig geonweerd en gehageld heeft.

Annette

janny veenstra
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 26 mar 2007 5:13 pm

Re: Opzoekvraag: Sjoukjen T(h)eunis (Schonenburg)

Bericht door janny veenstra » maandag 9 jul 2007 3:06 pm

annlex schreef:Hallo allen,

Is het mogelijk dat iemand voor mij nakijkt of Sjoukjen Theunis Schonenburg op 15-12-1842 te Westdongeradeel is overleden (in overl. akte wordt de familienaam Schonenburg niet genoemd, maar leeftijd klopt wel) en zij is de dochter van Teunis Johannes Schonenburg en Antje Rotgers. En als dit zo is, klopt het dan dat zij getrouwd was op 26-06-1791 met Paulus Nannes (Hoekstra) te Raard. Paulus Nannes Hoekstra is op 30-05-1750 te Foudgum gedoopt en overleden op 16-06-1837 te Westdongeradeel.

Ik vraag dit, omdat ik dan ook het gezin van beide echtelieden heb gevonden, maar ik wil eerst zekerheid dat ik Sjoukje Theunis aan de juiste man koppel. Sjoukje Theunis is de zuster van mijn voorvader Johannes T(h)eunis (Schonenburg). Van de andere zuster Dieu(w)ke heb ik ook het gezin kunnen reconstrueren, vandaar!

Wie kan mij helpen?

Groet,
Annette

Hallo Annette

Heb je onderstaande site al eens hebt bekeken ?, daar vind je ook nogal wat Schonenburg's

http://members.chello.nl/~t.vanderleij/

groeten Janny.

Plaats reactie