Cornelis Sytzes Kaspersma

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Koop Bosscha
Berichten: 101
Lid geworden op: maandag 23 jan 2006 9:19 pm
Locatie: Lemmer

Cornelis Sytzes Kaspersma

Bericht door Koop Bosscha »

Forum lezers,

Op 18 februari 1860 huwt Cornelis Sytzes Kaspersma, weduwnaar van Dieuwke Siemons van der Wal te Wymbritseradeel met Grietje Doekes van der Linde. Cornelis Kaspersma is schipper van beroep.
In 1879 is er een testament opgemaakt bij notaris Tadema te Heeg van Grietje Doekeles van der Linde, weduwe van Cornelis Sytzes Kaspersma. Hieruit blijkt dat Cornelis Sytzes Kaspersma is overleden voor 1879.
Wie heeft informatie over schipper Cornelis Sytzes Kaspersma uit Heeg, o.a. waar en wanneer is hij overleden.

Bij voorbaat mijn dank voor de informatie.

Hartelijke groet, K. Bosscha.
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Cornelis Sytzes Kaspersma

Bericht door Maikel Galama »

Hoi Koop,

bij de geboorte van Albert 1845, Sytze 1846, Symen 1848, Marten 1850 en Inne 1852 was hij steeds als schipper of scheepskapitein op weg naar Londen, in 1863 maakt hij een testament op en Grietje van der Linde overlijdt 15-01-1893 te Wymbritseradeel.

Zéér waarschijnlijk zal Cornelis daarom te Londen of op weg daarheen zijn overleden tussen 1863 en 1893. Via de huwelijksbijlagen van één van de kinderen zal zijn overlijden wel te vinden zijn, lijkt mij.

Groetjes, Maikel.

P.S. er was in die tijd een drukke handel vanuit Heeg met Londen, de Hegemers hadden er zelfs eigen ligplaatsen. De handel bestond vnl. uit paling.
Koop Bosscha
Berichten: 101
Lid geworden op: maandag 23 jan 2006 9:19 pm
Locatie: Lemmer

Cornelis Sytzes Kaspersma

Bericht door Koop Bosscha »

Dag Maikel,

Bedankt voor je reactie. Misschien dat ik eens ga kijken in de bevolkingsregisterboeken van de gemeente Wymbritseradiel.

Groet Koop.
tukkergirl
Berichten: 994
Lid geworden op: zondag 11 jun 2006 9:06 pm
Locatie: almelo

Bericht door tukkergirl »

niet geschoten, is altijd mis
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Dag Koop,

Daar Cornelis is overleden tussen 1863 en 13 febr. 1879, hoop ik morgen de huwelijksakte en bijlagen van zoon Inne te bekijken (Dantumadeel 1876 aktenr. 30)
Misschien dat het iets oplevert?
Ik hoop niet, dat hij tussen 18 mei 1876 13 febr. 1879 is overleden, want dan moet inderdaad het bev. register geraadpleegd worden van Wymbritseradeel (Heeg)!
Gr.
Everardus
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Hoi Koop,

De bijlagen en huw.akte gaven aan dat Kornelis S. Kaspersma is overleden.
Het extract is opgemaakt in het engels.
Ik heb er een korte afschrijving van gemaakt op mijn wijze.
Het extract is ontvangen te 's-Gravenhage op 5 april 1869 nr. 623.
Zegelregt vijf en twintig cents.


1866 Death in the District of South East in the City of London., page 31

Het extract is uitgegeven door het departement Foreign Office, district of South East in the City of London: death 3-9-1866 an board of " The Thre Brothers " of Bellingsgatemarket London. Old 53 years Kornelis S. Karpersma. Gereg. 5-9-1866.
Doodsoorzaak cholera. Captain of the Three Brothers.

Hopende dat je met dit antwoord betr. Kornelis uit de voeten kan.
Zijn vrouwDiuewke Siemens van der Wal, 36 jaar geb. Heeg, aldaar overleden 4 december 1857, echtgenote van Cornelis Sytses Kaspersma, aakschipper.

Gr.
Everardus
Koop Bosscha
Berichten: 101
Lid geworden op: maandag 23 jan 2006 9:19 pm
Locatie: Lemmer

Cornelis Sytzes Kaspersma

Bericht door Koop Bosscha »

Dag Everardus,

Enorm bedankt voor de informatie betreffende Cornelis S. Kaspersma. Fantastisch om elkaar op deze manier te kunnen helpen!

Groet Koop.
Plaats reactie