Laatste ontbrekende persoon

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Even alle kinderen op een rijtje:
Burg. stand Sliedrecht Nat. Archief Den Haag:
De burgelijke stand van Sliedrecht begint vanaf 1812.

Derhalve staat het overlijden van Meynse, geb. Sliedrecht 5 febr. 1811, niet in de burgelijke stand als zij in 1811 is overleden.
------------------------------------------------------------
Kinderen uit het huwelijk van Arie Balten Bos en Pietertje de Groot:

Meynsje, geboren Sliedrecht 5 februari 1811, gedoopt Sliedrecht 10 februari 1811 (S. 3/19) (CD rom Zuid-Holland dopen district V)

Wilmina, geboren Sliedrecht 13 juni 1812, aangifte 16 juni 1812, bladnummer 20 v., overleden Sliedrecht als Mijnsje, oud acht maanden 11 februari 1813, aangifte 1813.

Leendert, geboren Sliedrecht 4 juni 1816, aangifte 6 juni 1816, bladnummer 17,

Mijnsje, geboren Sliedrecht 4 juni 1816, aangifte 6 juni 1816, bladnummer 17.

Van bovengenoemde tweeling zijn 2 afzonderlijke geboorteakten opgemaakt.

Willemijntje Hofman, geboren Sliedrecht 10 augustus 1817, aangifte 13 augustus 1817, bladnummer 14.


Rokus, geboren Sliedrecht 14 september 1822, aangifte 16 september 1822, bladnummer 27, aktenummer 103.

Margreet zie scan via email betr. gegevens van voor 1812.

Gr.
Everardus
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Blijven vragen altijd vragen?

In het kader van de zaak Willemijntje Hofman Bos de volgende vragen en suggesties als dat mag?
Natuurlijk, dit is een forum en en dan zijn normale vragen zeker geoorloofd.

Waar en wanneer is Arie Balten Bos overleden?

Waar en wanneer is Pietertje de Groot overleden.

Is het gezin Bos - de Groot met zijn allen vanuit Sliedrecht naar Rotterdam vertrokken of is er nog een woonplaats die er tussen past of is het gezin elders gaan wonen?

Vermeld ook het lidmaatregister van Rotterdam het vertrek van Willemijntje (Hofman) Bos?

Staat Mijnsje Bos (X Kees de Wit) ook ingeschreven als lidmaat te Alkmaar en vanwaar is zij gekomen?

Is er wellicht een volkstelling geweest rond de jaren 1830 met vermelding van de gezinsleden? Natuurlijk pas van toepassing indien de lokatie bekend is van het gezin Bos - de Groot.

Geeft de huwelijksakte uit Alkmaar van 2 december 1838 (aktenummer 90) nog details aan omtrent de ouders van Mijnsje Bos?

Is er nog een memoirie van successie opgemaakt na het overlijden van Arie Bos en/of Pietertje de Groot?

Wat is er geworden van Rokus Bos?

Ik neem aan, dat de kinderen uit het gezin de Wit - Bos gedoopt zijn!
Zijn er nog doopgetuigen aanwezig geweest, die van belang kunnen zijn.

Zijn er nog kinderen blijven leven uit het eerste huwelijk van Ary Balten Bos?

De heer Hofman Kolk zou hier een antwoord op kunnen geven, daar hij alleen nog worstelt met de vraag omtrent Willemijntje Hofman Bos.

De vragen die hier boven zijn gesteld, dienen alleen om een positieve bijdrage te kunnen leveren aan de vraag van de heer Hofman Kolk en andere geinteresseerde lezers.

Met vr. gr.
Everardus
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Wederom een mededeling omtrent een kind van Arie Bos en Pietertje de Groot, hoewel dit gegeven digitaal is gevonden!
Om het verhaal zo compleet mogelijk te krijgen.
Gr.
Everardus


Bruidegom Arie Bos , Vlissingen , 19
Vader Arie Balten Bos
Moeder Pietertje de Groot
Bruid Alida van Diggelen , Rotterdam , 20
Vader N.n. N.n.
Moeder Cornelia van Diggelen
Plaats Rotterdam
Huwelijksdatum 30-10-1833
Gewenste vorm papierdigitale scan per e-mail
Rotterdam 1833 c


I.v.m. het overzicht zal ik zelf de informatie geven op een van mijn vragen.

Arie Balten Bos, overleden Rotterdam 4 augustus 1833, akte nr. 2937, overledene was eerder weduwnaar van Cornelia van Rees .

Everardus
Laatst gewijzigd door Everardus Rollema op zaterdag 17 nov 2007 4:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

Hoi Everardus,

Je scan had al wat meer namen dan ik zo bijeen gesprokkeld had.
Je was me net voor, maar hieronder heb ik een heel overzicht gevonden - met nog meer namen.

Gelukkig word de vraag meestal belangrijker dan het doen en laten van de steller/stelster. Maar ik wil altijd wel graag weten waarom ik iets moet zoeken, en waarom het zo moeilijk is.
Persoonlijk vind ik het ook niet meer dan logisch dat alle lezers weer altijd dezelfde vragen gaan stellen die PPG zich ooit ook stelde.
Dat zijn van die processen, dat hoort erbij - het zal best vermoeiend zijn, maar die kun je alleen maar versnellen door dan alle info te geven.
Het kan ook nooit kwaad ze op een rijtje te zetten, of echt elke vraag wel gesteld is.
Wat een idee het op een fries forum te vragen (hij kan dan zelf ook de BS en notarieel hier langs)
en dan te beginnen over huiskamer ..
wat moet ik dan? het boek kopen, en naar den Helder gaan omdat hij daar nog niet geweest is?
Zet er dan bij: ik zoek alleen wie er toevallig tegenop gelopen is en haar in de boom heeft.

Voor een aantal antwoorden en meer vragen:
http://www.geocities.com/pietervanloene ... alogie.htm
Generatie VIII-a

Arij Balten Bos Ged.Sliedrecht 15-4-1778 Ovl.Rotterdam 4-5-1833 Huwt Sliedrecht 30-6/15-7-1797 Cornelia Dirks van Rees Ged.Sliedrecht 5-10-1775 Ovl.Sliedrecht 16-11-1808

1. Teuntje Bos Geb.Sliedrecht 12-12-1797 Ovl.Rotterdam 11-6-1838 Huwt Rotterdam 27-11-1833 Willem Peelen Geb./Ged.(RK) Rotterdam 22/26-7-1801 Ovl.Rotterdam 14-9-1835

2. Dirk Bos Geb.Sliedrecht 3-3-1799 volgt IX-a

3. Wilhemina Balthina Bos Geb.Sliedrecht 19-8-1800 Begr.Sliedrecht 23-12-1800

4. Balten Bos Geb./Ged/Sliedrecht 7/13-2-1803 volgt IX-b

5. Willemina Bos Geb.Sliedrecht 2-9-1805 Begr.Sliedrecht 20-9-1805

6. Annigje Bos Geb.Sliedrecht 20-11-1807 Begr.Sliedrecht 24-12-1807

Arij Balten Bos Huwt 2x Sliedrecht 31-3-1810 Pietertje de Groot Ged.Sliedrecht 15-1-1792 Ovl.Sliedrecht 31-01-1853

1. Meinsje Bos Geb.Sliedrecht 5-2-1811Ovl.Sliedrecht 1811/1816

2. Wilmina Bos Geb.Sliedrecht 13-6-1812 Ovl.Sliedrecht 11-2-1813

3. Arie Bos Geb.Vlissingen ca.1814 volgt IX-c

4. Leendert Bos Geb.Sliedrecht 4-6-1816 Ovl.Sliedrecht 20-7-1816

5. Mijnsje Bos Geb.Sliedrecht 4-6-1816

6. Willemijntje Bos Ged.Sliedrecht 10-8-1817

7. Willem Bos Geb.Sliedrecht 3-12-1821 Ovl.Sliedrecht 31-3-1821

8. Rokus Bos Geb.Sliedrecht 14-9-1822
Aangezien Kees/Cornelis de Wit een paar maal als arbeider/werkman vermeld stond, had ik maar aangenomen dat er geen memorie van Arie was. Bovendien is dat weer een gangbare bron.
Maar als ik hier de beroepen der voorouders zie, ga ik daar weer aan twijfelen.

Ik bleef een tijdje bezig met en toch .. en toch .. Het lijkt me dat Arie en Pietertje een probleem hadden toen ze voor een Mijns/Mijntje en Willemijntje in een gezin stonden, en dat ze eventueel gekozen hebben voor het in 1 persoon 2 mensen vernoemen.
Pietertje kon de languit variant ook nog mooier vinden dan haar eigen Mijntje-moeder.
Officieel en dagelijks gebruik ...
Als je even googlet op willemijntje is het allemaal willemijntje(mijns) -
Er zit niet echt hervernoem-logika in de meisjes ....
dus ...

Ik kon eerder niet vinden hoe het met iedereen afliep, om te zien of hij wel een notoire hervernoemer was (vlg Willemina gevolgd door Annigje - en Annigje niet hervernoemd).
Hofman erbij in kan dan een aanwijzing zijn voor het in 1 klap 2, of juist voor: en nu vernoemen we oma vaderskant - daar ben ik niet uit.
Het staat en valt nu met het lidmatenboek - staan ze er tegelijk? want 2 namen/varianten met een jaar verschil zegt mij nog niets.

Familie en/of kennissen zwabbert alle kanten uit, den Helder, Utrecht, Overijssel.

Online Adressenboek Alkmaar rond 1870 heeft geen van de genoemde Bos of de Wit.

Ik blijf bij klerken die aktes opstellen en ambtenaren die de ceremonie houden zijn 2 zaken. In eerdere gevallen vroeg men zich ook af hoe je nu je eigen gb-akte kan verwisselen, maar dat kan met bruiden/mensen die geen schrijven hebben geleerd. Of lezen? Of zwaar onder de indruk van de omgeving? of de zenuwen voor de grote dag?

groet margreet
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Hoi Margreet,

Bedankt voor je schrijven (bericht)
Mijn bericht hiervoor is eenmaal bewerkt, daar ik de overl. akte had gevonden te R'dam van Arie Balten Bos.
Boeiend om de genealogie Bos te lezen.
Prettig, dat jij alles op een rijtje hebt gezet, dan is het overzichtelijker.
Nu maar afwachten of er ingehaakt wordt t.a.v. de lidmaten en wie er getuigen zijn bij de dopen van het echtpaar de Wit - Bos?
Gr.
Everardus
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Vandaag de fiches bekeken lidmaten Alkmaar 1733-1739 bij het CBG.
Als ik de periode goed heb aanschouwd, is slechts alleen Wilhelmina Bos vermeld.
Zij is afkomstig van Rotterdam en er staat geschreven.
Kerk. attestatie Wilhelmina Bos:
Get. 8 febr. 1835; ingek.. 13 febr. 1835.

Verder de huw. akte bekeken van broer Arie Bos, die huwde te Rotterdam 30 oktober 1833, bestanddeel 50, aktenr. 435. Nummer toegang 3.177.02.
In de huw. akte staat vermeld dar Arie Bos geboren is te Vlissengen blijkens een akte van bekendheid die opgemaakt is bij de Vrederegter (rechter) Kanton Sliedrecht en dat Arie aldaar geboren is december 1813.

Conclusie: Arie Sr. nam het waarschijnlijk niet zo nauw en zeer vreemd is dat er geen bijlagen worden genoemd op de site van het GA R'dam.
De bijlagen vanaf 1811 zijn gedigitaliseerd en te bekijken via scans op hun site, echter die van Arie niet?????? verdwenen????????

Verder is het wel heel erg toevallig, dat er slechts een vrouwtje Bos wordt genoemd te Alkmaar in het lidmaatregister (1833 tot 1840) en wel Wilhelmina Bos en niet Mijnsje Bos.
Je zou eerder verwachten een lidmaatinschrijving van Mijnsje Bos, daar zij in Alkmaar is gehuwd met Kees de Wit en aldaar uit hun huwelijk kinderen zijn geboren.
De vraag blijft openstaan: Hoe staat Mijnsje ingeschreven met haar voornaam in het doopregister bij de dopen van haar kinderen.
Het gaat er wel erg verdacht op lijken, dat Wilhelmina toch Mijnsje is en dat zij bij binnenkomst als voornaam Wilhelmina heeft opgegeven. Het is n.l. heel wat anders of je je kerkelijk laat inschrijven of dat je verplicht bent bij je huwelijk een extract te leveren t.a.v. je geboorteakte.
Dan is het volkomen logisch dat dan haar echte voornaam Mijnsje weer wordt gebruikt.

Uit eigen ervaring weet ik dat vaak voornamen in het kerkelijk register anders worden gehanteerd dan bij de burgelijke stand.
Zowel bij RK voorouders als bij ref. ouders.

Ik wou ook nog de mem. van successie gaan bekijken van zowel Rotterdam als Sliedrecht, maar ja dhr. Hofman Kolk zal dat reeds gedaan hebben, na het overlijden van Arie Bos Sr. en Pietertje de Groot.


Met vr. gr.
Everardus vanuit het veld.
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Ik schreef eerder:
Derhalve staat het overlijden van Meynse, geb. Sliedrecht 5 febr. 1811, niet in de burgelijke stand als zij in 1811 is overleden
Vrijdag civiel overlijden Sliedrecht nagekeken in het Nationaal Archief te 's-Gravenhage en inderdaad staat ingeschreven in deel 12 fol. 13 periode 1806-1811 het overlijden van Meijnsje Bos op 3 augustus 1811, oud 6 maanden.

Het overlijden van Meijnsje geboren in 1811 is dus opgelost.
Misschien krijgen we uit Haarlem nog eens een keer 'n reactie, ook al was dit kind niet het probleem. Het zou sportief gebaar zijn.


Even nog het volgende aanhalen uit een van mijn eerdere berichten:
Zij is afkomstig van Rotterdam en er staat geschreven.
Kerk. attestatie Wilhelmina Bos:
Get. 8 febr. 1835; ingek.. 13 febr. 1835.
en de vraag luidde: M.i. een foutieve conclusie!

Code: Selecteer alles

Willemijntje Bos (dochter van Arie Bos en Pietertje de Groot), geboren Sliedrecht 10 aug. 1817, woont te Rotterdam (1834), Alkmaar (1835), overl. nà 13 febr. 1835. 
de geboorteakte geeft aan:
Dan de aangifte van geboorte door vader Arie Balten Bos, arbeider, oud 38 jaar. De geboorte was op 10 augustus 1817 en de aangifte 13 augustus 1817, bladnummer 14.
Zijn dochter werd ingeschreven met de voornamen:

Willemijntje Hofman Bos

Ik blijf voorlopig bij mijn conclusie, dat Mijnse Bos gehuwd met Kees de Wit in het lidmaatregister van Alkmaar ingeschreven is als Wilhelmina Bos op 13 februari 1835 en niet de Willemijntje Hofman Bos, geboren te Sliedrecht in het jaar 1817.

Everardus
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

Hoi Everardus en allemaal,

Ik vrees dat we hem weggejaagd hebben, maar ik kan natuurlijk even een samenvatting of een reminder planten op een van de andere 9 forums alwaar de vraag stond ......
Als hij moe werd van alle webmaster-warnings hier, zal hij dat inmiddels wel uitgezet hebben.

Ik ben erg blij met het lidmatenboek, en met ovl 1811. Want dan werd er idd maar wat vernoemd: meijnsje 1811 wordt gevolgd door een wilmina, die ovl als mijnsje.
Ik kwam trouwens Mijntje van Haaften nog tegen als Mensje, wat eventueel wat anders is als een willemijn, maar misschien ook niet.

Ik blijf op 3 gedachten hinken, wat errug slecht is voor de concentratie.
* er zijn 2, want ook 2 voormoeders, hoewel hun namen op elkaar lijken.
* er is enkel meijnsje 1816 overgebleven, willemijntje 1817 is ovl (en misschien niet aangegeven). Waarom anders ook nog weer een Willem vernoemen?????
* er is enkel willemijntje 1817 - meijnsje 1816 is ovl - en mischien niet aangegeven. Maar dan slaat de willem weer nergens op en/of de gb bij huwelijk.
Iemand die trouwens even een jaartje naar Vlissingen gaat, kan dat herhaald hebben of naar elders, en dan kunnen daar ook nog weer allerlei kinderen overleden zijn.

Een paar antwoorden zou handig zijn om het gehink te stoppen, en wat mogelijkheden uit te kunnen sluiten.
Mijnsje kan van haar geloof gevallen zijn en een onkerkelijk iemand gehuwd hebben, als reden waarom ze dan niet in het lidmatenboek staat en dan zijn er ook geen doopgetuigen.
We weten ook nog niet of ze voorheen altijd wel netjes uitschreef, wat je gevraagd had.
Van hun broers ging een tijdelijk naar Fijnaart- Brabant notabene, en de ander overlijdt en vrouw ook, terwijl hij nog midden in de kleine kinderen zit. Als-als-als er 2 waren, is ze hem gevolgd? - en zou Willemijntje dan niet bijgesprongen zijn?

Maar ik neig sterk naar gewoon 1tje.

groet margreet
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Margreet,

We zijn iedere keer met eerlijke argumenten komen opdraven
Om niet te reageren vind ik een zwakte van de vragensteller.
Ik heb inderdaad vele, vele forums gezien waar zijn vraag vermeld staat.
Er werd notabene gesproken over een belangrijk onderzoek.
Wat houdt het woordje belangrijk in?
Ik geloof, dat we het meest uitvoerig zijn geweest, die hebben geprobeerd een antwoord op zijn vraag te geven.
Onderzoek bij het Nationaal Archief, Centraal Bureau voor Genealogie en digitaal huiswerk door ondergetekende kan schijnbaar geen goedkeuring dragen en schijnbaar wrok is mijn deel. Ook jouw bijdrage is van niveau geweest.
Ik hoop van harte, dat zijn oud-leerlingen wel kunnen waarderen als anderen een probleem helpen op te lossen.

Margreet ik deel overigens jouw hypothese, die je prima hebt weergegeven.



Gr.
Everardus
Gebruikersavatar
pappaharry
Berichten: 237
Lid geworden op: woensdag 4 okt 2006 3:35 pm
Locatie: Almere

Bericht door pappaharry »

'Deep inside' giechel ik: "Wat héét 'verjaagd'.. "Peter de Grote"; 'self-proclaimed bètweter' wil / kan / zal nooit inzien of toegeven dat 'ie zich op glad ijs begaf toen hij 'hier' de 'huiskamer-genealogen' uitdaagde... Zelf ken ik ('van hois oit') het begrip 'fatsoen' (vandáár dat ik eervorige week zijn 'sportiviteit' ter discussie stelde).. Intussen denk ik (met enige spijt) dat jullie heel wat info hebben aangedragen waarmee hij ooit weer kan 'pronken'.. Eigenlijk beschamend en jammer !
weetgierig, begripvol en geduldig...
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Beste Pappaharry,

Er blijven altijd pauwen bestaan.
Wat ik heb onderzocht, was een brokje nieuwsgierigheid mijnerzijds.

Gr.
Everardus
Gebruikersavatar
Ristcard
Berichten: 776
Lid geworden op: dinsdag 4 jul 2006 2:30 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Ristcard »

Op een of andere manier dringt de zegswijze

"paarlen voor de zwijnen werpen"

zich aan me op.
En inderdaad bestaat het risico dat de vragensteller (VS) met de informatie gaat lopen pronken als "origineel eigen onderzoek". Let wel, dit is slechts een voorzichtige conclusie. Ik heb daarentegen ook een vaststelling, namelijk dat de VS absoluut niet de moeite heeft willen nemen om op alle andere fora waar de vraag te voorschijn kwam, melding te doen van het hier verrichte huzarenstukje.
Ik denk dat ik die rapportage dan maar even voor mijn rekening ga nemen, om te voorkomen dat zaken een eigen leven gaan leiden.

Groeten van Richard
anna
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 2 jun 2007 3:13 pm

Bericht door anna »

Beste mensen,

Jullie hebben veel werk gestoken in deze vraag. Jammer dat er geen reactie op komt. Ik heb net even gegoogled en nog meer vage overal geposte vragen gevonden en daar ook geen spoor meer van hem te bekennen.
Dat over de aanleiding van deze topic.

In elk geval wilde ik even kwijt dat ik jullie piekerwerk boeiend vond om te volgen.

groet Anna
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

Hoi allemaal,

Dit is een heeeeeele grote familie - en daarom kost sprokkelen ook zoveel tijd, want overal staan hapjes.
Omvangrijke onderzoeken worden dan ook nooit door 1 iemand gedaan, het is misschien 1 iemand die de vraag stelt namens .. ,
en dan nog zijn er meerdere mensen bij antwoorden gebaat. Daarom houdt het mij ook bezig.
Dat eergedoe loopt wel los denk ik dan maar - mocht het al de spuigaten uit lopen, dan weten we waar we het wereldwijd recht kunnen zetten.
Vooralsnog wil ik een gewone toon terug - anders raakt het nooit opgelost.

Ik heb nog wat meer aanvullende info: dat Mina zat me dwars -
en ik heb geprobeerd bij de gezinskaarten Alkmaar erachter te komen welke godsdienst mensen hadden.

Meins moemt zichzelf op zeker moment Mina, ze is ovl > 1873, man in 1872.
Ze krijgt een Mina in 1850, dat was dus geen kraambed-overlijden. Naar wie men wel vernoemd is me niet recht duidelijk. Maar voor mijn gevoel nu is het afgeleid van Wilhelmina, waarom ze dan ook al zo in het lidmatenboek staat. Of zou ze dat ter onderscheid van ..Mijntje zijn gaan doen?
De zonen van Mina 2 zijn NH.

Meins/Mina kreeg ook nog een Dirkje in 1845.
's Mans moeder Teetje de Wit was toch nog getrouwd - in Hoorn, met Hendrik Rinner, daar zal ze naar genoemd zijn. Dan wel naar Meins halfbroer Dirk?
Teetje 1 gewoon nh gedoopt aangetroffen.
Dirkje de Wit, NH op haar kaart, ze trouwt 2 keer - geen knd gevonden.

Teetje 2 trouwt met gb Alkmaar in haar akte, maar gb Winkel op de gezinskaart. Daarom staat het halve gezin daar denkelijk in de gezinsreconstructies.
De kaart van Teetje en de Rover begint met NH en ", en bij hem is dat later in rood bijgewerkt naar geen.
Hun zoon Pieter achtereenvolgens doorgekrast en erboven geschreven: NH, RC en geen.

Pieter de Wit - NH op gezinskaart, geen op DB-kaart.
De dochter van Adriana Baltina de Wit - evangelisch luthers.

http://genea.pedete.net/schagen/3047.htm
Stapel getuigen bij die kinder-huwelijken nagekeken, maar niets nieuws gevonden.
Geen van onze Bos of de Wit in de memories van Alkmaar 1842- ....

We kunnen ook nog grabbelen in Sliedrechtse families, op de yahoo stond dit:
Nu zag ik pas dat de historische vereniging van Sliedrecht in december
en januari zogenaamde "stambomen maanden" heeft. Hier bij wordt met devolgende link http://www.historie-sliedrecht.nl/genea ... belton.htm
toegang verschaft tot verschillende uitgewerkte familiestambomen. Nu
kan je er al bij.


groet margreet
rsenk
Berichten: 7
Lid geworden op: woensdag 3 okt 2007 2:34 pm

Laatste ontbrekende persoon

Bericht door rsenk »

Mijn vraag heeft geen ander doel dan te achterhalen waar en wanneer Willemijntje Bos (geb. Sliedrecht 10 aug. 1817) is overleden.

De theorieën over een persoonsverwisseling van Willemijntje en haar oudere zuster Mijnsje zijn onjuist. Mijnsje overlijdt te Alkmaar op 10 april 1891 op de leeftijd van 74 jaar en 10 maanden, hetwelk geheel correspondeert met haar geboortedatum 4 juni 1816.

Ondanks tal van antwoorden op niet gestelde vragen, staat de vraag dus nog steeds open.

Hofman Kolk
Plaats reactie