Verdwenen familieleden

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Luut Vlastra
Berichten: 2
Lid geworden op: zaterdag 12 jan 2008 4:16 pm
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

Verdwenen familieleden

Bericht door Luut Vlastra »

Beste mede speurders,

Ik ben al lange tijd op zoek naar een "verdwenen" broer van mijn stamvader Hein Abes Vlastra.

Die broer is Jan Abes (Vlastra) geboren op 1 februari 1773 te Marrum als oudste zoon van Hein Abes (Hijma) en Rinske Jans.
Hij huwt op 27 mei 1792 Sytske Hessels in Blija.
Van beroep is hij timmerman(sknecht), maar wordt later schipper.
Op 30 augustus 1793 wordt Rinske geboren in Holwerd, van haar heb ik alles kunnen terugvinden. (Zij trouwt tweemaal)
Op 29 november 1795 wordt Trijntje geboren in Holwerd, ook van haar heb ik alles kunnen vinden.(Zij trouwt en overlijdt op Schiermonnikoog)
Op 2 oktober 1798 wordt Hesseltje geboren en op 7 oktober door de vader zelf gedoopt, opgetekend in het doopboek van Workum.
Op 10 mei 1801 wordt Aafke geboren in Harlingen;
Op 16 juni 1804 Abe ook in Harlingen.

In 1811 koopt Jan (schipper te schiermonnokoog) een veerschip in IJlst, geoctroyeerd en varende op de Joure Balk en Bolsward.
In 1820 is Jan en zijn vrouw Sytske aanwezig in Holwerd bij het 2e huwelijk van Rinske met Douwe Jans Holwerda.

Daarna kan ik niets meer over hem en zijn vrouw vinden, van de 3 laatste kinderen vind ik alleen de dopen.

Mijn vraag is nu waar en of in welke richting moet nu zoeken, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat 5 personen, zomaar kunnen verdwijnen.
Speurtochten in en op Amerikaanse sites hebben geen resultaten opgeleverd.

Schiermonnikoog hield geen inwonersbestand bij over die periode.

Met vriendelijke groet
Luut Vlastra
Met vriendelijke groet
Luut
Plaats reactie