geboorteplaats

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
jan

geboorteplaats

Bericht door jan »

Wie kan mij vertellen waar Jeltje kooistra is geboren.
Ze huwt op 06-05-1932 te Achtkarspelen met Aan Ssytzes Bosma, welke in 1906 geboren is te Kollum
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

kooistra ?

Bericht door Maikel Galama »

Hoi Jan,

als je meer gegevens hebt, bijv. geboorte- en overlijdensgegegens, dan kun je bij het Centraal Bureau voor Genealogie: www.cbg.nl een persoonskaart opvragen. Hierop staat de geboorteplaats vast wel, een persoonskaart kost € 3.35 of minder. Het is echter wel handig om een geboortedatum te hebben en de naam moet ook kloppen, anders vinden ze de kaart niet.
Volgens mij moet het nl. Jeltje Kootstra zijn ! En als je de geboorte- en overlijdensdata van Jeltje en Aan nodig hebt geef je maar een gil.

Groetjes,
Maikel Galama.
Gast

Bericht door Gast »

Tarieven

De kosten van inlichtingen uit de persoonskaarten worden niet berekend per uittreksel, maar per gezochte inlichting. Wie de gegevens van bijvoorbeeld acht personen vraagt, betaalt voor acht verrichte (al dan niet geslaagde) zoekacties.
Inlichtingen uit de persoonskaarten en persoonslijsten
€ 3,35 (Vrienden € 2,50) per gezochte inlichting (één persoon)



Inlichtingen uit de persoonskaarten en persoonslijsten
Bij meer dan 100 gevraagde inlichtingen
€ 3,00 (Vrienden € 2,25) per inlichting (één persoon)



Telling van persoonskaarten en persoonslijsten
€ 12,40 per familienaam



Minimumbedrag per bestelling
€ 4,95
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

PERSOONSKAARTEN

Bericht door Maikel Galama »

Vorige week heb ik 11 uitreksels Persoonslijst ontvangen a € 2.50 per stuk, daarnaast berekende men € 1.63 porto en verzendkosten.
Het betrof de uitreksels van 11 overleden personen, de vermelding van de gegevens der ouders, partner, en kinderen die ook op de uitreksels vermeld stonden, waren gratis. De prijs betreft dus wel degelijk het uitreksel en niet het aantal personen die vermeld worden.

Of begrijpen we elkaar verkeerd ?

Feit is wel, althans zo ervaar ik het, dat de persoonslijsten schrikbarend duur zijn, en ze bevatten minder gegevens dan de vroegere persoonskaarten. Het CBG zou eens een uitleg moeten geven van de door hun gevraagde prijzen, als de prijsopbouw redelijk is heb ik er geen moeite mee, nu blijft het gevoel van oplichting, hoewel dat een iets te groot woord is, maar het feit dat er sprake is van een monopolie vind ik niet prettig. Ook het feit dat je moet betalen voor een inlichting, met of zonder resultaat, wordt door mij als onjuist ervaren, zeker als er een zoekfout bij het CBG is gemaakt, hetgeen mij meerdere keren is overkomen.

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Groetjes, Maikel.
Plaats reactie