overlijden Uiltje Ulbes en Trijntje Harmens

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Erwin
Berichten: 81
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007 6:31 pm

Bericht door Erwin »

Andries jij zegt:
Zelf heb ik de zuster Evertje Ulbes (Nooitgedacht) in mijn kwartieren. Zij is genoemd naar de eerste man van Trijntje Tiemens: Evert Alberts.
Zij is getrouwd met o.a. Jarig Tijses. Heb jij hier een overlijdensdatum van? Zal voor 1799 zijn!

Ook van hun eerste zoon Tijs Jarigs heb ik alleen de geboortedatum. Verder geen gegevens.

Heb je nog overlijdensgegevens van Ulbe Uilkes en geboorte- en overlijden van Trijntje Tiemens?

Veel vragen, maar niet geschoten ...

Everardus,
nog bedankt voor de gegevens over Uiltje Ulbes en Trijntje Harmens!

Groeten,

Erwin Tuinstra
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra »

Hallo Erwin.

Jarig Tysses is te Oosthem overleden op 7 september 1798 (volgens acte van bekendheid)
Tys Jarigs, de zoon, moet voor 4 jun 1799, dus op jonge leeftijd, zijn gestorven, want dan worden curatoren over de kinderen van Jarig en Evertje benoemd, en is hij er al niet meer (WYM N2).
Tryntje Tiemens wordt gedoopt op 17 februari 1726 te Idaard cum annexis (dochter van Tymen Sjoukes en Antje Jochems). Zowel van haar als van haar tweede man Ulbe Uiltjes heb ik geen overlijdensdata. Ze zullen redelijk oud zijn geworden, want er zijn geen weeszaken te vinden met betrekking tot hun kinderen.

groet, Andries
E.Gerben
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 30 dec 2014 12:33 pm

Re: overlijden Uiltje Ulbes en Trijntje Harmens

Bericht door E.Gerben »

Ulbe Uiltsje is zeker oud geworden. Hij was voogd van zijn kleinkinderen Trijntje Tjallings en Evert Tjallings. Voor hen werd op 31 mei 1796, om het overlijden van Ulbe Uiltjes, een nieuwe voogd aangesteld, zijn zoon Uiltsje Ulbes.
Plaats reactie