Sibbeltje Tuinstra/Jetze Tuinstra

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Erwin,

Heb je mijn laatste berichten ook gelezen?

Gr.
Everardus
Erwin
Berichten: 81
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007 6:31 pm

Bericht door Erwin »

Hallo Everardus,

Ja, ik heb je berichten gelezen. Interessante informatie over de familie Wijzenbach.
Ik ben gelijk in de Wijzenbachs gedoken en ben er achter gekomen dat de man van Sibbeltje Tuinstra Johannes Wijzenbach heet. Hij is geboren op 19 maart 1896 in Sneek als zoon van Johannes Wijsenbach en Froukje Dijkstra.
Ik weet via gegevens van de Burgerlijke Stand uit de Leeuwarder Courant dat hij is overleden tussen 3 en 10 februari 1973 in Oosterend als weduwnaar.

Wanneer Sibbeltje is overleden is nog niet duidelijk.

Zijn vader Johannes Wijsenbach is geboren op 26 juli 1859 in Sneek als zoon van Sipke Wijsenbach en Anna Bojé Dekker. Hij is overleden op 17 maart 1940 in Sneek.

Groeten,

Erwin Tuinstra
Erwin
Berichten: 81
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007 6:31 pm

Bericht door Erwin »

Hallo,

De naam L. Bijlsma intrigeerde me bij de overlijdensadvertentie van Jetze Tuinstra.

Bijlsma was getrouwd met Hendrika Eskes, een dochter van Pieter Eskes en Anna Maria van Brug, en daardoor een stiefdochter van Jetze Tuinstra.

Hendrika Eskes was geboren op 6 oktober 1890 in Sneek en overleden op 27 augustus 1963 in Sneek.

Groeten,

Erwin Tuinstra
Erwin
Berichten: 81
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007 6:31 pm

Bericht door Erwin »

Hallo,

Naast het ontbreken van elk spoor van Sibbeltje (1), ontbreekt ook elk spoor van de zoon Jetze, geboren op 30-03-1893.
Op de persoonskaart worden ze geen van beide genoemd.
Hier worden alleen de dochters Sibbeltje (2) en Cornelia genoemd, alsmede de stiefdochter Hendrika Eskes.


Wie weet er meer?

Erwin Tuinstra
Erwin
Berichten: 81
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007 6:31 pm

Bericht door Erwin »

Hallo,

Ben er intussen achter wanneer Sibbeltje (2) is overleden: 22 juli 1967 in Sneek.
Van Sibbeltje (1) ontbreekt elk spoor.

Groeten,

Erwin Tuinstra
Plaats reactie