Koop (Joe) Bakker.

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Klaas Rein Noppert
Berichten: 58
Lid geworden op: zondag 11 dec 2005 10:35 am
Contacteer:

Koop (Joe) Bakker.

Bericht door Klaas Rein Noppert »

Beste mensen.

Via het forum van het HCO heb ik het een en ander uitgeplozen over Berend Gerrits Bakker X Geertje Koops Oord. Een dochter van de kleinzoon daarvan, Johanna Berends Bakker is op 2 juni 1903 naar Amerika gegaan om aldaar te trouwen met Klaas Rintje Noppert. Via een afstammeling van Klaas Rintje kwam het verhaal met foto dat een broer van haar ook naar de US was vertrokken. Zijn naam daar was Joe. Johanna had een broer genaamd Koop en hij is inderdaad vertokken naar de US. Maar verdere sporen van hem kan ik niet vinden.

Heeft iemand wel eens iets van deze Koop (Joe) Bakker gevonden of weet waar ik verder kan zoeken.

Op de website staat die betreffende foto met Klaas Rintje (Nicholas Richard) en Koop (Joe) Bakker. De familie dacht dat de foto zo rond 1900 genomen was, maar hij vertrok pas in 1907. Volgens Ellis Island:
First Name: Koop.
Last Name: Bakker
Ethnicity: Germany, Dutch
Last Place of Residence: Epe., Germany
Date of Arrival: June 25, 1907
Age at Arrival: 21y Gender: M Marital Status: S
Ship of Travel: Nieuw Amsterdam
Port of Departure: Rotterdam
Manifest Line Number: 0017

Heb ook een brief van begin 1900 waaruit blijkt dat de familie geemigreerd is van Ængwirden naar Epe, Duitsland. Dit ligt net over de grens bij Gronau.

Klaas Rein Noppert.
http://home.wanadoo.nl/krnoppert
Zoek de volgende namen uit: Noppert, Noppers, Otten, Krottje, Vallinga, van Hasinga, Postma(Longerhouw)
Gast

Bericht door Gast »

misschien nuttig om te weten dat die zwager zijn reisdoel was:
destination brother i.l. N.Noppert (dat kan een misverstand zijn...Nicolaas voor Klaas?) te Phillips, Wisconsin..
Ans
Berichten: 54
Lid geworden op: woensdag 22 feb 2006 4:19 pm
Locatie: Noord-Brabant

Koop Bakker

Bericht door Ans »

Klaas
Heb je misschien ook geboortedatum en plaats. Ouders?? van Koop Bakker.
Vergemakkelijkt het zoeken, misschien.
Groet, Ans
Ans
Berichten: 54
Lid geworden op: woensdag 22 feb 2006 4:19 pm
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Ans »

Klaas,

Mocht je deze site nog niet kennen. Vrijwilligers voor iedere Amerikaanse Staat.Hierbij dus ook voor Wisconsin. Misschien is er iets te vinden in de Census van 1910/1920/1930.

http://geneasearch.com/lookups.htm
Onderaan het lijstje van Wisconsin een e-mailadres van iemand die alle opzoekingen doet in Winconsin.
Succes,
Ans
Klaas Rein Noppert
Berichten: 58
Lid geworden op: zondag 11 dec 2005 10:35 am
Contacteer:

Bericht door Klaas Rein Noppert »

Anonymous schreef:misschien nuttig om te weten dat die zwager zijn reisdoel was:
destination brother i.l. N.Noppert (dat kan een misverstand zijn...Nicolaas voor Klaas?) te Phillips, Wisconsin..
Beste gast.

Koop (Joe) Bakker was de zwager (brother i.l.(in law) Nicholas) Noppert. Dus deze info klopt. Waar heeft u dit gevonden?

Klaas Rein.
Zoek de volgende namen uit: Noppert, Noppers, Otten, Krottje, Vallinga, van Hasinga, Postma(Longerhouw)
Klaas Rein Noppert
Berichten: 58
Lid geworden op: zondag 11 dec 2005 10:35 am
Contacteer:

Bericht door Klaas Rein Noppert »

Beste Ans.

Dit is wat ik van Koop Bakker weet.

Koop Bakker is geboren op zondag 21 februari 1886 in Ængwirden [bron: Ryksargyf Ængwirden 1886 akte 15], zoon van Berend Koops Bakker en Jantje Tjeerds Gouma. Van de geboorte is aangifte gedaan op maandag 22 februari 1886 [bron: Ryksargyf].

Verdere info heb ik niet, maar ik zal eens bij de website die jij beschreef ten rade.

Bedankt.
Klaas Rein.
Zoek de volgende namen uit: Noppert, Noppers, Otten, Krottje, Vallinga, van Hasinga, Postma(Longerhouw)
Ans
Berichten: 54
Lid geworden op: woensdag 22 feb 2006 4:19 pm
Locatie: Noord-Brabant

Koop (Joe)Bakker

Bericht door Ans »

Klaas,

Dat Koop Bakker een zwager was van Klaas Noppert is te vinden op

www.Ellisisland.org
Daar vind je ook een copie van de scheepslijst waar hij op voorkwam.
Hij reisde met $30,- op zak. Was wever van beroep. Was 5 feet,9inches lang(+/-175cm), had grijze ogen.Zijn zwager staat hierop genoemd als N.Nappert. Moet je zeker even kijken ,mocht je het nog niet gezien hebben. (Ship manifest)
Groet,Ans.

Ik ben niet de Gast van het antwoord maar had het toevallig ook gezien .
Plaats reactie