Rolboeken

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andrys
Berichten: 71
Lid geworden op: maandag 28 nov 2005 3:24 pm
Locatie: Burgum
Contacteer:

Rolboeken

Bericht door Andrys »

Sinds vanmorgen staat er een nieuwe bron op de website van Tresoar: via Voorouders > Strafrecht zijn de rolboeken van de arrondissementsrechtbanken te raadplegen. Tjerk Tigchelaar heeft alle rolboeken voor de FAF gefotografeerd, medewerkers en vrijwilligers van Tresoar zijn begonnen met het invoeren van de gegevens in een database.

De rolboeken zijn nu op twee manieren te doorzoeken:
1. via het zoekscherm kan er op naam, woonplaats, beroep, enz. in de database gezocht worden. Op dit moment zijn alle rolboeken van het arrondissement Sneek en een deel van Heerenveen op deze manier beschikbaar.
2. Van de rolboeken die nog niet (volledig) zijn ingevoerd zijn de oorspronkelijke indexpagina's ook gefotografeerd beschikbaar.

Bovendien is het mogelijk om in alle rolboeken te bladeren.

Meer informatie is op de website te vinden (achtergrondinformatie, zoekinstructies).

Een "snelkoppeling" naar de index van de rolboeken: http://www2.tresoar.nl/rolboeken
Vriendelijke groeten / Freonlike groetnis,

Andrys Stienstra
Burgum
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Re: Rolboeken

Bericht door Andries Koornstra »

Wat een prachtig project, in onze familie wordt op verjaardagen altijd over ziektes gesproken (er zijn veel mensen die dat interessant vinden). Ik kan daar nu eens wat veroordelingen tussen gooien. Eens zien hoe dat valt.
Een hele mooie bron, hier gaan de voorouders door "leven"!

groeten, Andries.
Gebruikersavatar
embe
Berichten: 3207
Lid geworden op: dinsdag 11 jul 2006 9:37 am
Locatie: Huizen

Re: Rolboeken

Bericht door embe »

Toppie!!!!!!! En dank jullie wel maar weer!
Digitaal! :D
Scheelt me weer een heleboel copieerkosten. :wink:
Heb nog geen bekenden gevonden, maar ik doe m’n best...
Groetjes,
margo
Gebruikersavatar
Ristcard
Berichten: 776
Lid geworden op: dinsdag 4 jul 2006 2:30 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Rolboeken

Bericht door Ristcard »

Dag Margo,

Het leidt juist tot meer kopieerkosten, vrees ik. Want stel dat je een voorouder in het rolboek tegenkomt, dan wil je toch ook weten hoe die zaak is verlopen? (Heeft overgrootopa inderdaad iemand zijn hersens ingeslagen, of was het een valse beschuldiging?).

Maar afgezien daarvan is dit een zeer lovenswaardig initiatief!!

Groeten van Richard
Plaats reactie