Jacobus Konstapel & Johanna Bouritius

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Ingrid W.
Berichten: 122
Lid geworden op: donderdag 10 aug 2006 12:05 am

Jacobus Konstapel & Johanna Bouritius

Bericht door Ingrid W. »

Hallo,

Op www.familysearch.org vond ik het volgende duo:

Jacobus Konstapel getr. op 5 maart 1730 te Amsterdam met Johanna Bouritius (achternaam kan ook geschreven worden als Bouricius en Bauritius). Omdat veel Friezen wel naar Amsterdam gingen en andersom, zet ik mijn zoekvraag hier ook uit.

Wie kan mij vertellen of dit koppel echt bestaan heeft en zo ja, wie zijn de ouders van Jacobus en Johanna en zijn er ook kinderen?

Alvast bedankt.

Groeten,
Ingrid


P.s.: Bericht is door mij ook op www.stamboomforum.nl geplaatst.
Mijn onderzoek omvat o.a. de namen Bouritius, Bauritius, Bouricius, Bourix en Wiersma.
jacqueline
Berichten: 1777
Lid geworden op: maandag 21 jul 2008 11:08 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Jacobus Konstapel & Johanna Bouritius

Bericht door jacqueline »

Ik vond iets in de online Amsterdamse doopregisters, en wilde dat op het stamboomforum plaatsen - maar daar is hetzelfde antwoord vannacht om 00.31 al geplaatst!

Jacqueline
f.kloostra
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 19 jan 2009 7:40 pm
Locatie: sumar

Re: Jacobus Konstapel & Johanna Bouritius

Bericht door f.kloostra »

Bouricius was Grietman van Tietjerksteradeel. op google zijn wel gegevens van deze familie, evenzo bij Hector van Glinstra
groetjes fokko
Ingrid W.
Berichten: 122
Lid geworden op: donderdag 10 aug 2006 12:05 am

Re: Jacobus Konstapel & Johanna Bouritius

Bericht door Ingrid W. »

Fokko,

Dat Bouricius grietman was, is mij bekend. Zo'n beetje alles wat er op internet te vinden is over deze familie heb ik gelezen. Het gaat mij echter om Jacobus Konstapel en Johanna Bouritius. Van hen kan ik niets vinden, behalve de doopakte die door Jacqueline genoemd is.

In ieder geval bedankt.

Ingrid
Mijn onderzoek omvat o.a. de namen Bouritius, Bauritius, Bouricius, Bourix en Wiersma.
Plaats reactie