sjoerd everts hoekstra en trintje jans roordahuizum 1796

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
hoekstra
Berichten: 204
Lid geworden op: dinsdag 24 jan 2006 6:47 pm
Locatie: roosendaal

sjoerd everts hoekstra en trintje jans roordahuizum 1796

Bericht door hoekstra »

beste forumleden,

bij het samenstellen van een kwartierstaat heb ik het echtpaar sjoerd ever(t)s hoekstra en trijntje jans; zij trouwen roordahuizum 5-6-1796 en hebben drie kinderen;sytske (1797), jan (1798) en sjoerd (1800); sjoerd overlijdt 25 juli 1800 en was de zoon van??
en was eerder (1-5-1786)getrouwd met mintje gerbens bo(c)kma, gedoopt friens 14-10-1766, overleden roordahuizum 1-4-1795, dochter van gerben sjoerds en romkjen egberts; uit dit 1e huwelijk 8 kinderen.(henke,gerben,evert,romkjen,evert,evert,mintje, grietje)

sjoerd en mintje deden belijdenis 9-4-1789

ik zoek de overlijdensdatum van zijn 2e vrouw trijntje jans en de namen van de ouders van sjoerd everts en zijn geboorte/doopdatum.

bij voorbaat dank

groet

albert hoekstra
hoekstra
Berichten: 204
Lid geworden op: dinsdag 24 jan 2006 6:47 pm
Locatie: roosendaal

Re: sjoerd everts hoekstra en trintje jans roordahuizum 1796

Bericht door hoekstra »

bij de naamsaanneming in 1811 krijgen de kinderen uit 1e huwelijk romkjen, evert, mintje en gerben de naam hoekstra, de kinderen uit het 2e huwelijk (jan sjoerds) de naam posthuma (postma) en (sjoerd sjoerds) posthumus; curator over de minderjarige kinderen is in beide gevallen marten everts hiemstra. ik vermoed dat de vader van sjoerd, een evert ,getrouwd was met een hinke, gezien het feit dat 1e dochter henke/hinke wordt genoemd.
hoekstra
Berichten: 204
Lid geworden op: dinsdag 24 jan 2006 6:47 pm
Locatie: roosendaal

Re: sjoerd everts hoekstra en trintje jans roordahuizum 1796

Bericht door hoekstra »

met behulp van de namen van de kinderen sjoerd everts en marten everts en hun mogelijek ouders evert en hinke het volgende gevonden:

Idaarderadeel, dopen, doopjaar 1759
Dopeling: Sjoerd
Gedoopt op 22 april 1759 in Wartena
Kind van Evert Martens en Hinke Sjoerds
Plaats reactie