Janke Tjerks en Jan Tjerks de Jong

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Veenstra Thijs
Berichten: 73
Lid geworden op: woensdag 8 nov 2006 7:52 pm
Locatie: Joure

Janke Tjerks en Jan Tjerks de Jong

Bericht door Veenstra Thijs »

Wie kan mij wat verder helpen met het volgende, ik zoek de overlijden datum van Janke Tjerks de Jong, geboren 8-6-1838 te Warga zij was getrouwd met Oene Oebeles Hoekstra geboren 30-3-1838 te Oenkerk en overleden op 6-1-1921 waar ? en ik zoek de overlijden datum van Jan Tjerks de Jong geboren 8-6-1848 te Warga, hij was het laatst getrouwd met Jetske van der Ploeg geboren 20-2-1864 te Menaldumadeel overlijden wanneer?
Janke Tjerks en Jan Tjerks de Jong waren kinderen van Tjerk Uiltjes de Jong en Aaltje Jans Buursma, ik zoek hier al heel lang naar, dus wie kan mij helpen.

Met vriendelijke groet,

Thijs Veenstra
jacqueline
Berichten: 1777
Lid geworden op: maandag 21 jul 2008 11:08 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Janke Tjerks en Jan Tjerks de Jong

Bericht door jacqueline »

Hallo Thijs,

Voorlopig een matig resultaat, van http://www.dekrantvantoen.nl
Oene Oebeles Hoekstra overleed in Warga, weduwnaar van Janke Tjerks de Jong; zie
http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article ... 2Choekstra
hier
http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article ... ht%2Cwarga de advertentie t.g.v. het 25-jarig huwelijk.

Er zijn ongetwijfeld meer antwoorden te vinden via deze website maar voorlopig pas ik even; het duurt op dit moment zo ontzettend lang voor je een zoekresultaat krijgt, en icm met het moeizame zoeken heb ik er even tabak van!

groetjes van Jacqueline
Veenstra Thijs
Berichten: 73
Lid geworden op: woensdag 8 nov 2006 7:52 pm
Locatie: Joure

Re: Janke Tjerks en Jan Tjerks de Jong

Bericht door Veenstra Thijs »

Dank zij jou informatie heb ik eindelijk het overlijden van Janke Tjerks de Jong gevonden, bedankt jacqueline, nu nog Jan Tjerks de Jong
Thijs
jacqueline schreef:Hallo Thijs,

Voorlopig een matig resultaat, van http://www.dekrantvantoen.nl
Oene Oebeles Hoekstra overleed in Warga, weduwnaar van Janke Tjerks de Jong; zie
http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article ... 2Choekstra
hier
http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article ... ht%2Cwarga de advertentie t.g.v. het 25-jarig huwelijk.

Er zijn ongetwijfeld meer antwoorden te vinden via deze website maar voorlopig pas ik even; het duurt op dit moment zo ontzettend lang voor je een zoekresultaat krijgt, en icm met het moeizame zoeken heb ik er even tabak van!

groetjes van Jacqueline
simkos
Berichten: 133
Lid geworden op: woensdag 19 nov 2008 3:05 pm

Re: Janke Tjerks en Jan Tjerks de Jong

Bericht door simkos »

Lezende jouw vraag heb ik en kennende de lijnen van de voorouders van de Janke ,heb ik even gezocht.

Tresoar:
Janke Tjerks de Jong en Oene Hoekstra hebben is Idaaderadeel drie kinderen gekregen, Zie Tresoar, BS. geboorten, intikken de combinatie: Jong en Hoekstra

Gen Lias
Jetske van der Ploeg is in Apeldoorn overleden op 26 sept. 1927/ akte 504. In de Genlias omschrijving wordt genoemd dat wed. was van Jan Zeven en huidige echtgenoot van Jan de Jong.

1ste huwelijk is gesloten te Menaldum (gem. Menaldumadeel) 15 5 1890/ aktenr. 32
2de huwellijk is gesloten met Jan de Jong huwelijksdatum 22 12 1910 te Apeldoorn aktenr. 272. Simkos
jacqueline
Berichten: 1777
Lid geworden op: maandag 21 jul 2008 11:08 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Janke Tjerks en Jan Tjerks de Jong

Bericht door jacqueline »

Tja - waarom zou je makkelijk zoeken als het ook moeilijk kan!
Hier is Jan, ook via genlias:
Bron Burgerlijke stand - Overlijden
Archieflocatie Gelders Archief
Algemeen Toegangnr: 0207
Inventarisnr: 7979
Gemeente: Apeldoorn
Soort akte: overlijden
Aktenummer: 271
Aangiftedatum: 04-05-1932
Overledene Jan de Jong
Geslacht: M
Overlijdensdatum: 03-05-1932
Overlijdensplaats: Apeldoorn
Vader Tjerk de Jong
Moeder Aaltje Buursma
Partner Jetske van der Ploeg
Relatie: weduwnaar
Nadere informatie geboortepl: Idaarderadeel; oud 83 jaar; wedn.v. Sibbeltje IJpma; beroep overl.: zonder beroep; beroep vader: geen beroep vermeld; beroep moeder: geen beroep vermeld
Waar heb je het overlijden van Janke gevonden? Via tresoar, of via dekrantvantoen? Ik zie het niet, maar blijkbaar heb ik vandaag last van blinde vlekken!

groeten van Jacqueline
Veenstra Thijs
Berichten: 73
Lid geworden op: woensdag 8 nov 2006 7:52 pm
Locatie: Joure

Re: Janke Tjerks en Jan Tjerks de Jong

Bericht door Veenstra Thijs »

Via tresaor, overlijdens advertentie van Oene oebele Hoekstra, daar was Oene al weduwnaar dus dan moest Janke Tjreks de Jong al overleden zijn, heb ik gezocht in dekrantvantoen en zo haar gevonden. Dank zij jou tip naar dekrantvantoen ben ik gaan zoeken, ik wist niet hoe dat programma werkte maar nu wel en dat is dank zij jou, er gaat een wereld voor mij open, dank je wel jacqueline voor je informatie ook van Jan Tjerks de Jong.

Thijs
jacqueline schreef:Tja - waarom zou je makkelijk zoeken als het ook moeilijk kan!
Hier is Jan, ook via genlias:
Bron Burgerlijke stand - Overlijden
Archieflocatie Gelders Archief
Algemeen Toegangnr: 0207
Inventarisnr: 7979
Gemeente: Apeldoorn
Soort akte: overlijden
Aktenummer: 271
Aangiftedatum: 04-05-1932
Overledene Jan de Jong
Geslacht: M
Overlijdensdatum: 03-05-1932
Overlijdensplaats: Apeldoorn
Vader Tjerk de Jong
Moeder Aaltje Buursma
Partner Jetske van der Ploeg
Relatie: weduwnaar
Nadere informatie geboortepl: Idaarderadeel; oud 83 jaar; wedn.v. Sibbeltje IJpma; beroep overl.: zonder beroep; beroep vader: geen beroep vermeld; beroep moeder: geen beroep vermeld
Waar heb je het overlijden van Janke gevonden? Via tresoar, of via dekrantvantoen? Ik zie het niet, maar blijkbaar heb ik vandaag last van blinde vlekken!

groeten van Jacqueline
jacqueline
Berichten: 1777
Lid geworden op: maandag 21 jul 2008 11:08 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Janke Tjerks en Jan Tjerks de Jong

Bericht door jacqueline »

Hoewel de gegevens van Jan achteraf ook zonder meer te vinden was geweest omdat zijn ouders erbij stonden, was het door Simkos vondst van Jetske dat ik op het idee kwam simpelweg eens bij genlias te kijken!
Succes met zoeken bij dekrantvantoen! De ene keer lukt het beter dan de andere, gisteren frustreerde het me nogal!

groeten van Jacqueline
Plaats reactie