Meylema

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gast

Re: Wegvallen rechterkant tekst op scherm en bij afdrukken

Bericht door Gast »

Maikel Galama schreef: Ik doe onderzoek naar de naam Meijlema, uw hulp wordt zeer op prijs gesteld. Maikel Galama.
Ken je het boek: Voor- en nageslacht van de familie Hoogland.
Dit begint met:

Pier toe Meylehus is geboren omstreeks 1450. Pier is overleden vóór 1534, ongeveer 84 jaar oud.

Kinderen van Pier uit onbekende relatie:
1 Siebe Pierszn. toe Meylema, geboren in 1475 in Oosterend (Meylehus) Volgt 1.1.
2 Mr Douwe Piers toe Meylema, geboren na 1475 Volgt 1.2.
3 Wattye (Watze) Piers Meylema, geboren omstreeks 1490 Volgt 1.3.
4 Agge Piers toe Meylema, geboren na 1490. Agge Piers is overleden.

Is dit familie?

Attie
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Meylema

Bericht door Maikel Galama »

Hoi Attie,

ik ken het boek inderdaad, zou het wel willen hebben, weet jij of het nog ergens te koop is ? Ik weet dat het bij Tresoar aanwezig is, ik heb het daar ooit ingezien. En er moet nog een Hoogland boek zijn, geschreven door een vrouwelijke Hoogland, reeds lang geleden uitverkocht, zou ik ook wel willen hebben. Ik kan trouwens ook heel goed leven met het feit dat ik niet alles heb !

En ken jij het boek: Familieboek Galema - Galama, uitgegeven in 1999 en nog steeds verkrijgbaar. (er zijn inmiddels 700 van de 1000 verkocht)
Dit boek begint met: Pier Sybes Meylema, boer te Oosterend (Meylahusen), overleden tussen 1521 en 1534. Kinderen: de eerste 3 zoals jij ze noemt, de laatste Agge is in het Galemaboek weggelaten ivm te weinig bewijs dat deze Agge in dit rijtje thuishoort.
Het meeste onderzoek is hiervoor gedaan door Hessel Bierma zaliger, en is later door Pieter Nieuwland aangevuld en gepubliceerd in het genealogysk jierboekje van 1989. Ype Brouwers en ondergetekende zijn met die gegevens weer verder gegaan hetgeen resulteerde in het Galema boek. Met de kennis van nu denk ik dat er nog veel meer te vinden zal zijn, een never ending story dus. Deze familie Meylema is tijdelijk even in de wachtstand gezet maar ik hoop er ooit weer mee verder te gaan.

Pier Sybes toe Meylahusen is mijn oudst bekende voorvader in rechtstreekse mannelijke lijn, zijn nageslacht noemt zich dus zowel Hoogland als Galema of Galama, ook andere familienamen komen in het nageslacht voor, bijv. Kamstra.

Groetjes, Maikel Galama.
Attie
Berichten: 133
Lid geworden op: donderdag 8 dec 2005 2:07 pm
Locatie: Menaldumadeel

Re: Meylema

Bericht door Attie »

Maikel Galama schreef:Hoi Attie,
ik ken het boek inderdaad, zou het wel willen hebben, weet jij of het nog ergens te koop is ?
En ken jij het boek: Familieboek Galema - Galama, uitgegeven in 1999 en nog steeds verkrijgbaar.
Groetjes, Maikel Galama.
Hallo Maikel,
Ik weet niet waar het Hoogland-boek te koop is.
Ik heb het zelf wel en heb veel informatie hieruit verwerkt in mijn stamboom.
Je kunt eventueel rechtstreeks een parenteel uit mijn stamboom krijgen.
Ik ken het Galama-boek niet, maar vindt het grappig dat wij dezelfde stamvader hebben.
vr.gr. Attie Hoogland
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Meylema Hoogland Galama

Bericht door Maikel Galama »

Hoi Atty,

ik heb je via dit forum even een privé berichtje gestuurd. Enne, op Tresoar staat het Galema-boek, maar ook onze familietijdschriften zijn daar aanwezig. Kijken dus !

Groetjes, Maikel.
Gast

Re: Meylema Hoogland Galama

Bericht door Gast »

Maikel Galama schreef:Hoi Atty,

ik heb je via dit forum even een privé berichtje gestuurd. Enne, op Tresoar staat het Galema-boek, maar ook onze familietijdschriften zijn daar aanwezig. Kijken dus !

Groetjes, Maikel.
Hartelijk dankt.
Ik zal t.z.t. eens kijken.
vr.gr. Attie
Plaats reactie