ouders Feitse Roel(of)s (Rottevalle/Drachten)

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tabepap
Berichten: 257
Lid geworden op: donderdag 12 jan 2006 5:50 am
Locatie: Wageningen
Contacteer:

ouders Feitse Roel(of)s (Rottevalle/Drachten)

Bericht door tabepap » zondag 20 mei 2012 1:24 pm

Beste allemaal,
Ik ben hier al een aantal jaren niet meer mee bezig geweest en beschik niet over microfiches van het Nedergerecht Smallingerland. Volgens diverse websites zijn er twee mogelijkheden (zie hieronder). Zijn er inmiddels nieuwe inzichten?
M vr gr,
Egbert Lantinga
Wageningen

Volgens Klaas Bekkema:
Liskjen Oenes, afk. van Rottevalle, ged. 15.5.1664 te Opeinde, ovl. na 1714 te Noorder Drachten, dr. v. Oene Sytses en Iebeltje Feddes.
Liskjen tr. 17.2.1684 te Opeinde met Roel Geerts, geb. ±1661 te Rottevalle, veenarbeider, ovl. na 1714 te Noorder Drachten.

Volgens Andrys Stienstra:
Roel Feitses en Elisabeth Wobbes (geen nadere gegevens)

Wobbe Roels, op een aantal websites vermeld als broer van Feitse Roels, lijkt mij een zoon van de door Klaas B. genoemde ouders, want hij kreeg met Trijntje Siedzes een dochter Liskje: Liske Wobbes den Ouden, overl. 25-7-1812, 82 jr. (Overlijdensregister 1812 Oudega, Smallingerland, Pagina B7)

tres51jouke
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 16 jan 2013 2:28 am

Re: ouders Feitse Roel(of)s (Rottevalle/Drachten)

Bericht door tres51jouke » woensdag 16 jan 2013 10:43 pm

Beste Egbert,

Wellicht heb informatie rondom de vraag wie de voorouders zijn van Feitse Roel(of)s.

Vriendelijke groet
Jouke
Arnhem

anne
Berichten: 246
Lid geworden op: maandag 8 jul 2013 4:00 pm
Locatie: Groningen

Re: ouders Feitse Roel(of)s (Rottevalle/Drachten)

Bericht door anne » woensdag 10 jul 2013 1:24 pm

Dag Egbert en Jouke,

Ook ik vraag mij af of de ouders van Feitse de genoemde Liskje Oenes en Roelef Geerts zijn, Liskje / Lutske wordt volgens mij niet vernoemd door Feitse en Pietje ( Petronella), terwijl zij wel kinderen hebben met de namen Maaike, Hillebrand (Brand) en Roel.

Anne
Vriendelijke groet
Anne

Plaats reactie