volkstelling 1794, Sneek

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Peter van der Woude
Berichten: 98
Lid geworden op: zondag 14 jan 2007 5:17 pm
Locatie: Maassluis

volkstelling 1794, Sneek

Bericht door Peter van der Woude »

is de volkstelling van rond 1794, Sneek bewaard gebleven ?

gr,

Peter
van der Woude (Eernewoude) -ten Wolde (Steenwijkerwold)
http://pvanderwoude.com/vanderwoude.html
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Re: volkstelling 1794, Sneek

Bericht door Margreet Huisman »

even door de aquabrowser gehaald,
het gaat waarschijnlijk om de volkstelling 1796 en daar kwam dit uit:
Toegangsnummer 348 - Verzameling Copieen van Elders Berustende Stukken:
6034 Volkstellingsregisters van 1796 van de gemeenten Barradeel, Bolsward Franeker, Gaasterland, Hemelumer Oldeferd, Hennaarderadeel, Smallingerland, Tietjerksteradeel en Wymbritseradeel.
NB Bolsward en Wymbritseradeel incompleet. Bevat ook van Franeker de telling van 1714.

6312** Indices op belastingkohieren van Sneek: - Quotisatiekohieren, 1749. - Speciekohier, 1805. - Register van patentschuldigen, 1856.
6313** Indices op bevolkingslijsten van Sneek: - Lijst van ingezetenen 1826. - Volkstelling, 1829 en idem, 1839.
6314** Indices op de Oorspronkelijke aanwijzende tafel van de kadastrale gemeente Sneek (1832).
6315** Alfabetische indices op de resolutieboeken van de Magistraat van Sneek, 1580- 1813 (Oud archief Sneek, inv.nrs. 1-15). Door mevr. A. Kuipers-Greidanus, 1983.
Misschien is dat speciecohier nog wel interessant voor je?

Ik neem aan dat deze te summier en naamloos is, met enkel totalen per grietenij:
Toegangsnr, 347 - Verzameling Handschriften, afkomstig van de Prov. Bibl.
357 Staat van de uitkomsten van de volkstelling van 1796 in de provincie Friesland (hs 894).
Een aantal zit dubbel hier, maar daar heb je dus ook niets aan:
Toegansnummer 8 - Gewestelijke besturen in Friesland in de Franse tijd (BRF)
363 Stukken betreffende de volkstelling van 1796, waarbij de lijsten van de gemeenten Barradeel, Gaasterland en Hennaarderadeel 1796
groet Margreet
Peter van der Woude
Berichten: 98
Lid geworden op: zondag 14 jan 2007 5:17 pm
Locatie: Maassluis

Re: volkstelling 1794, Sneek

Bericht door Peter van der Woude »

Margreet Huisman schreef:even door de aquabrowser gehaald,
het gaat waarschijnlijk om de volkstelling 1796 en daar kwam dit uit:
Toegangsnummer 348 - Verzameling Copieen van Elders Berustende Stukken:
6034 Volkstellingsregisters van 1796 van de gemeenten Barradeel, Bolsward Franeker, Gaasterland, Hemelumer Oldeferd, Hennaarderadeel, Smallingerland, Tietjerksteradeel en Wymbritseradeel.
NB Bolsward en Wymbritseradeel incompleet. Bevat ook van Franeker de telling van 1714.

6312** Indices op belastingkohieren van Sneek: - Quotisatiekohieren, 1749. - Speciekohier, 1805. - Register van patentschuldigen, 1856.
6313** Indices op bevolkingslijsten van Sneek: - Lijst van ingezetenen 1826. - Volkstelling, 1829 en idem, 1839.
6314** Indices op de Oorspronkelijke aanwijzende tafel van de kadastrale gemeente Sneek (1832).
6315** Alfabetische indices op de resolutieboeken van de Magistraat van Sneek, 1580- 1813 (Oud archief Sneek, inv.nrs. 1-15). Door mevr. A. Kuipers-Greidanus, 1983.
Misschien is dat speciecohier nog wel interessant voor je?

Ik neem aan dat deze te summier en naamloos is, met enkel totalen per grietenij:
Toegangsnr, 347 - Verzameling Handschriften, afkomstig van de Prov. Bibl.
357 Staat van de uitkomsten van de volkstelling van 1796 in de provincie Friesland (hs 894).
Een aantal zit dubbel hier, maar daar heb je dus ook niets aan:
Toegansnummer 8 - Gewestelijke besturen in Friesland in de Franse tijd (BRF)
363 Stukken betreffende de volkstelling van 1796, waarbij de lijsten van de gemeenten Barradeel, Gaasterland en Hennaarderadeel 1796
groet Margreet
Weer een ilusie minder Margreet, wel dank voor het zoeken.
Mijn jarendoude probleem is een haast zeker doopsgezind gezin, wat kinderen niet laat dopen, uiteraard en waarschijnlijk anoniem laat begraven. Wat na overlijden van de man (1796) ondanks ten minste 3 minderjarige kinderen geen momberakte laat opmaken.
Bij hertrouwen van de vrouw in 1798 geen vermelding van minstens 2 minderjarige de kinderen.
Bij overlijden 2de man in 1805 geen momberakte van minstens 1 minderjarig kind.
het betreft dit gezin waarmee ik al jaren geen stap verder (terug) kom.
Ik heb er een rit naar Sneek voor over om een dag te gaan zoeken, maar het moet wel wat op kunnen leveren.
Inwoners 1826 heb ik al helemaal doorgespit, helaas heb ik hier ook geen aanvullende informatie te vinden.
Alleen Bote Tjerks van der Woude heb ik geheel gedocumenteerd.
Van de overige kinderen ken ik slechts fragmenten.
Van de ouders van de vader van deze kinderen (Tjerk Botes) weet ik niets.

Iemand heeft al eens voor me in het ORA van Sneek gekeken, maar ook niets kunnen vinden.
van der Woude (Eernewoude) -ten Wolde (Steenwijkerwold)
http://pvanderwoude.com/vanderwoude.html
Plaats reactie