Tjipke Bloemhof en Hendrik Bloemhof(f) - tuinmannen?

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
els
Berichten: 92
Lid geworden op: zaterdag 23 jun 2007 1:00 am

Tjipke Bloemhof en Hendrik Bloemhof(f) - tuinmannen?

Bericht door els » dinsdag 27 aug 2013 1:28 pm

Hallo,

Ik ben op zoek naar meer informatie over Tjipke Bloemhof(f). Naast de geboorte, huwelijk en overlijden ben ik ook op zoek naar zijn beroep. Veel van zijn voorouders waren namelijk tuinman.

Tjipke is de zoon van:
Jacob Bloemhof is geboren op 22-10-1890 in Metslawier, zoon van Tjipke Bloemhof (zie 1.2.2.1) en Korneliske Olivier. Jacob is overleden op 30-07-1960 in Steenwijk, 69 jaar oud. Jacob trouwde, 21 jaar oud, op 17-08-1912 in Oostdongeradeel met Hilligje (Hillie) Drent. Hillie is geboren in Steenwijk, dochter van Jacob Drent en Grietje de Vries.


Eveneens hetzelfde zoek ik van Hendrik Bloemhof(f), geboren op 08-01-1905 in Den Haag.

Hendrik is de zoon van:
Tjipke Bloemhof is geboren op 02-12-1871 in Metslawier, zoon van Petronella Jacobs (Pietje) Bloemhof (zie 1.2.2). Tjipke is overleden. Tjipke:
(1) trouwde, 18 jaar oud, op 05-07-1890 in Oostdongeradeel met Korneliske Olivier, 19 jaar oud. Het huwelijk werd ontbonden op 18-02-1907 in Oostdongeradeel. Korneliske is geboren op 15-10-1870 in Holwerd, dochter van Louw Dirks Olivier en Aaltje Ages Knijft. Korneliske trouwde later op 01-04-1908 in Den Haag met Pieter Renee (geb. 1865).


Met vriendelijke groeten,
Els

Theun Veenstra
Berichten: 133
Lid geworden op: woensdag 15 feb 2006 10:36 am
Locatie: Franeker

Re: Tjipke Bloemhof en Hendrik Bloemhof(f) - tuinmannen?

Bericht door Theun Veenstra » woensdag 28 aug 2013 2:08 pm

Els volgens de huwelijksbijlagen van het huwelijk van Jacob was hij koopman, woonde zijn moeder in den Haag en was zijn vader tuinman in Anjum
Groeten Theun Veenstra

Theun Veenstra
Berichten: 133
Lid geworden op: woensdag 15 feb 2006 10:36 am
Locatie: Franeker

Re: Tjipke Bloemhof en Hendrik Bloemhof(f) - tuinmannen?

Bericht door Theun Veenstra » woensdag 28 aug 2013 2:09 pm

Els volgens de huwelijksbijlagen van het huwelijk van Jacob was hij koopman, woonde zijn moeder in den Haag en was zijn vader tuinman in Anjum
Groeten Theun Veenstra

els
Berichten: 92
Lid geworden op: zaterdag 23 jun 2007 1:00 am

Re: Tjipke Bloemhof en Hendrik Bloemhof(f) - tuinmannen?

Bericht door els » woensdag 28 aug 2013 4:00 pm

Hallo Theun,

Bedank voor je reactie.

Waar ik feitelijk naar op zoek ben is of de lijn van tuinmannen (sinds begin 1800) toch nog is voortgezet. Van Jacob heb ik de beroepen koopman en assistent van de stationsdienst kunnen vinden. Hij is waarschijnlijk geen tuinman geworden. Zijn broer Louw wordt timmerman, dus ook geen tuinman.

Ik zie als mogelijk kandidaten voor het beroep tuinman of groente/plantenteler dan nog zijn zoon Tjipke Bloemhof (of latere zonen) of Jacob z'n broer Hendrik Bloemhof, die misschien in Den Haag is opgegroeid.

Als iemand iets meer weet dan verneem ik het graag.

Met vriendelijke groeten,
Els

Plaats reactie