wybe sjoerd van den berg

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
leeuwen
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 6 jan 2008 12:38 pm
Locatie: zoeterwoude

wybe sjoerd van den berg

Bericht door leeuwen »

Mijn overgrootvader Wybe Sjoerd werd al vroeg wees, geb 29-12-1864 te Twijzel zijn moeder was toen een maand weduwe,slechts een maand later waren hij en zijn zusje Maaike wezen.
Nu ben ik heel erg nieuwsgierig waar hij zijn jeugd en schooltijd door heeft gebracht,zijn moeder heette Jitske Ates Reitsma en zijn vader Wybe Sjoerds van den Berg.
Misschien bij een van zijn grootmoeders Janke Jans Faber en Maaike Gaukes Kootstra?
Wie weet hier meer over?

Met vriendelijke groet Marijke
zoeken naar voorouders
Sieger Witvoet
Berichten: 88
Lid geworden op: zondag 22 jul 2007 4:21 pm

Re: wybe sjoerd van den berg

Bericht door Sieger Witvoet »

Hallo Marijke,

Op AlleFriezen zijn de bevolkingsregisters van de gemeente Achtkarspelen te doorzoeken. Als ik hier zoek op Wiebe vd Berg kom ik uit bij het gezin van Brugt Uilkes Bouius en Trijntje Sjoerds vd Berg waar deze Wiebe inwonend is. Er staat zo te zien geen jaartal vermeld, maar wel dat Wybe in 1880 vertrekt richting Bergum. De gemeente Tytjerksteradiel is helaas nog niet terug te vinden op deze site.

Ook in dit bevolkingsregister voor Wijbe vd Berg de vermelding dat hij deel uitmaakt van het door jouw genoemde gezin en dat hij in juli 1865 vertrokken is naar Kooten (Kootstertille).

Ik heb niet verder gezocht op andere variaties van Wybe, maar mogelijk levert verder zoeken op AlleFriezen meer op.
Met vriendelijke groet,

Sieger
Plaats reactie