Waar is deze huwelijksakte gebleven

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
J.H. van Veen
Berichten: 212
Lid geworden op: donderdag 11 aug 2011 3:56 pm
Locatie: Bolsward

Re: Waar is deze huwelijksakte gebleven

Bericht door J.H. van Veen »

eerst maar even kijken of aaltje wiebes keizer ook de dochter van Wiebe J Keizer en Grietje A Kramer is

Voor nu, welterusten.

Johan
Groet, Johan
J.H. van Veen
Berichten: 212
Lid geworden op: donderdag 11 aug 2011 3:56 pm
Locatie: Bolsward

Re: Waar is deze huwelijksakte gebleven

Bericht door J.H. van Veen »

Het lijkt erop dat er 2x een Jan Jochums Kanon met Aaltje Keijzer te Steenwijk wonen in de zelfde periode. Uitkijken dus!!!!!!!
Hans_A schreef:Via deze link het huwelijk van Aaltje Wiebes Keizer en Jan Jochums Kanonhttp://www.geneaknowhow.net/vpnd/bronnen/ov/st ... 2-1811.pdf

Ondertrouw zo 1809-02-12 Huwelijk do 1809-03-02 alhier Jan Jochems Kanon jm Steenwijk Aaltje Wijben Keizer jd Steenwijk

Er is in de regio Steenwijk maar 1 Aaltje Wijbes Keizer die met 1 Jan Jochums Kanon huwt.
Ik denk dat de 2 Grietjes 2 zusters van elkaar waren, oftewel 1 Grietje die 3 x gehuwd was, maar gezien de huwelijksdata lijkt mij dat onmogelijk. Stel dat de moeder van Jochum nu ook eens Grietje heette.

Maar er was ook nog een zoon Hendrik Kanon uit 1821

Ik zie behalve de Grietje en Gerrit geen verdere naamvernoemingen en ook geen echte aanwijzingen richting de Aaltje Wijbes Keizer van Muggebeet.
Ik heb nog wat gevonden.
Kijk eens naar de patroniem van Aaltje, namen ouders van Aaltje, maar ook naar de geboorteplaats van Aaltje.
Hun huw heb ik nog niet gevonden. Misschien Weststellingwerf, omdat Aaltje daar is geboren?
Grietje (Grietje 2/3 uit eerder bericht) past in dit plaatje ivm moeder FEMMIGJE van Jan Jochum (zie ovl Jan Kanon en geb dr Grietje).
Jou Hendrik 1821 past ook in dit plaatje. Hij zou vernoemd kunnen zijn naar de opa (moederszijde) van moeder Aaltje of naar de opa (moederszijde) van vader Jochem.
Ik denk dat er toch 2x een Jan en Aaltje zijn (vooral de geb plaats en de leeftijd van Aaltje sterkt dit). Gezien de leeftijd is deze Aaltje ongeveer in 1787 geboren

Overledene: Jan Kanon
Geslacht: Man
Geboorteplaats: Steenwijk
Leeftijd: 62 (# geb ongeveer 1787)
Beroep: arbeider
Relatie: Aaltje Jochems Keizer
Vader: Jochem Kanon
Moeder: FEMMIGJE Fledderus
Gebeurtenis:Overlijden
Datum:maandag 13 augustus 1849
Gebeurtenisplaats:Steenwijk
Aktenummer:78
Registratiedatum:14 augustus 1849
Akteplaats:Steenwijk

Overledene: Aaltje Jochems Keizer
Geslacht: Vrouw
Geboorteplaats: Wolvega
Leeftijd: 62 (# geb ongeveer 1787)
Relatie: Jan Kanon
Vader: Wijbe Keizer
Moeder: Grietje Hendriks
Gebeurtenis: Overlijden
Datum: vrijdag 17 augustus 1849
Gebeurtenisplaats: Steenwijk
Aktenummer: 97
Registratiedatum: 18 augustus 1849
Akteplaats: Steenwijk

Dochter Grietje 9 juli 1815 geboren te Steenwijk (Grietje 2/3 in een eerder bericht)
FEMMIGJE Hendriks, de moeder van Jan Jochems Kanon, doet aangifte. De moeder is Aaltjen Keizer

2 huw van deze dochter grietje
Grietje Kanon 29jr geboren te Steenwijk (ouders Jan Jochems Kanon / Aaltjen Keizer) huwt te Naarden met Willem Beuker 21-05-1845
Grietje Kanon 49jr geboren te Steenwijk (ouders Jan Jochems Kanon / Aaltjen Keizer) huwt te Amsterdam met Jan Jan Wals 21-12-1864 (wed van Willem Beuker)
Groet, Johan
Gebruikersavatar
Hans_A
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 21 feb 2006 10:17 pm
Locatie: Assen

Re: Waar is deze huwelijksakte gebleven

Bericht door Hans_A »

Mischien handig om deze vraag opnieuw voor te leggen op dit forum, anders het stamboomforum
http://www.stamboomforum.nl/.
Het lijkt mij nog steeds onwaarschijnlijk dat er 2 echtparen met dezelfde namen in dezelfde periode en plaats rond zouden lopen. Aaltje Wiebes Keizer mischien een nicht van Aaltje Jochums Keizer, of Aaltje haar patroniem Jochems is verleent aan haar man's naam. jochem.
Plaats reactie