Johannes Walta e.v. Anke Monkel ?

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Johannes Walta e.v. Anke Monkel ?

Bericht door Maikel Galama »

Dag lezer,

ik heb in de index van Tresoar een geboorte van Johannes Walta gevonden, 28-08-1872 te Wolvega, zv Reinder Douwes Walta en Trijntje Johannes Hettinga. Vermoedelijk is hij op 18-05-1901 getrouwd te Workum met Anke Monkel, het is echter nog niet door mij gecontroleerd.

Anke Monkel is volgens haar bidprentje op 14-11-1871 te Idzega geboren en op 02-11-1941 te Dortmund-Kirchlinde overleden als echtgenote van Johannes Walta.

Wie weet:

1) of deze Anke bij mijn Johannes Walta van 1872 hoort, ze krijgen in 1902 in ieder geval een zoon Reinder !

2) waar en wanneer de Johannes Walta van 1872 is overleden.

Bij voorbaat mijn dank voor je hulp.

Maikel Galama.
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Hoi Maikel,
Alvorens vanaf begin volgende week op vakantie te gaan in het zuiden des lands, zal ik eind van de week de huw.akte en bijlagen voor je bekijken.
Ik begin al kleur te bekennen en wel op mijn huid.
Gr.
Everardus
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Johannes Walta e.v. Anke Monkel ?

Bericht door Maikel Galama »

Hoi Everardus,

voordat je op vakantie gaat nog even iets voor mij nakijken geeft mij een goed gevoel, jou hoop ik ook ? Nu alvast bedankt en later nog een keer ! Waar kom je dat nog tegen, twee keer een bedankje !

En mocht ik je niet meer spreken voordat je afreist wens ik je nu reeds een fijne vakantie toe. Denk je wel aan het gevaar van verbranding ?

Groetjes, Maikel.
Rollema

Bericht door Rollema »

Hoi Maikel,
Vanuit het CBG Den Haag.
Johannes Walta, 28 jaar, geboren Wolvega (28 aug. 1872), boerenknecht wonende te Workum en Reinder Douwes Walta, overleden (Workum 8 mei 1886) en Trijntje Johannes Hettinga wonende Workum met Anke Monkel, 29 jaar, geboren Idzega ( 14 nov. 1871) dienstmeid, wonende Terwoude, dochter van Ate Monkel, overleden( geb. Hydaard, overl. Idzega 18 april 1874) en Luurtske de Vries, wonende Oudega.
Vanuit een druilerig Den Haag, maar met vol goede moed voor de volgende week groet ik je.
Everardus Rollema
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Johannes Walta e.v. Anke Monkel ?

Bericht door Maikel Galama »

Hoi Everardus,

ik schreef in een vorig bericht:
Nu alvast bedankt en later nog een keer ! Waar kom je dat nog tegen, twee keer een bedankje !
Nou, bij Tresoar dus ! En ik vergistte me ook nog, de 2 bedankjes hebben reeds plaats gevonden, immers in mijn eerste vraag had ik ook reeds gezegd: Bij voorbaat bedankt voor je hulp.
Hoe het ook zij, Everardus bedankt voor je hulp, het is dus zoals ik vermoedde en het overlijden van Johannes Walta zal wel in de regio Dortmund-Kirchlinde hebben plaatsgevonden.

Eén schoonheidsfoutje kwam ik in je bericht tegen, ik vermoed dat met Terwoude de plaats Ferwoude bedoeld wordt ? Probeer je me te testen ?
Je weet dat je op dit forum veranderingen in de tekst kunt aanbrengen ? Ik ben benieuwd of je van dit recht gebruik gaat maken.

Everardus, nogmaals bedankt (4e keer!) en fijne vakantie, ook in Groningen is het druilerig maar onze Piet beloofde dat het vanaf morgen geleidelijk mooier zal worden, ook in het zuiden. Ziet er goed voor je uit !

Groetjes, Maikel.
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Hoi Maikel,
Bedankt voor je wensen.
Je hebt gelijk met Ferwoude.
Daar ik bij het CBG niet kon inloggen i.v.m. privacy kan ik helaas ook de tekst van mijn eerder bericht niet wijzigen.
Dus van mijn kant wederom groetjes en tot horens.
Everardus
Plaats reactie