Woningkaarten Ooststellingwerf

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
tjeerd51
Berichten: 197
Lid geworden op: vrijdag 3 aug 2007 10:41 am
Locatie: Oosterwolde Fr.

Woningkaarten Ooststellingwerf

Bericht door tjeerd51 » woensdag 28 jan 2015 4:06 pm

Beste mede-genealogen,

Van de gemeente Ooststellingwerf staan van enkele plaatsen de woningkaarten van 1920 tot 1940 digitaal in de collectie van Tresoar.
Zijn van de niet aanwezige plaatsen van de gemeente de woningkaarten daarvan wel fysiek aanwezig bij Tresoar?
Ik zoek namelijk de woningkaarten van Langedijke, plaats in de gemeente Ooststellingwerf. Volgens het Adresboek Friesland 1928 staat onder de plaats Langedijke genoemd: M. Mulder, arbeider, No. 44.
Ik zou graag willen weten welke namen er meer op die woningkaart staan, want de familie Mulder heeft er maar hooguit mogelijk 2 jaar of minder gewoond. Zeker in elk geval in of een deel van 1929.

Wie kan dit voor mij nakijken?
Met vriendelijke groet,
Tjeerd Oenema, Hengelo Ov.
Al jaren bezig met stamboomonderzoek, o.a. de genealogie en de kwartierstaat.

Johan Steendam
Berichten: 147
Lid geworden op: woensdag 7 dec 2005 4:12 pm

Re: Woningkaarten Ooststellingwerf

Bericht door Johan Steendam » zaterdag 31 jan 2015 7:33 pm

Geachte heer Oenema,

Voor zover ik het mij kan herinneren, het is al weer een aantal jaren geleden, betreft het hier een set woningkaarten die door de gemeente Ooststellingwerf is afgestaan aan de Historische Vereniging Oosterwolde. Het materiaal is door leden van de vereniging gescand en grotendeels van een index voorzien. Omdat dit een gemeentelijk administratie betreft zullen de woningkaarten van Langedijke, indien ze bewaard zijn gebleven, zich waarschijnlijk bevinden op het gemeentehuis in Oosterwolde. Mogelijk kan een ambtenaar of iemand van de Historische Vereniging dat ter plekke voor u nagaan.


Met vriendelijke groet,

Johan Steendam Tresoar

tjeerd51
Berichten: 197
Lid geworden op: vrijdag 3 aug 2007 10:41 am
Locatie: Oosterwolde Fr.

Re: Woningkaarten Ooststellingwerf

Bericht door tjeerd51 » zaterdag 31 jan 2015 8:20 pm

Geachte heer Steendam,

Bedankt voor de reactie.
Eerst zal ik mij wenden tot de Historische Vereniging Langedijke en kan ook zeker informeren bij de gemeente Ooststellingwerf.

Met viendelijke groet,
Tjeerd Oenema
Al jaren bezig met stamboomonderzoek, o.a. de genealogie en de kwartierstaat.

Plaats reactie