Dirk Hendr Tichelaar en Sijbrigje Jacobs te Harlingen 1793

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans_A
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 21 feb 2006 10:17 pm
Locatie: Assen

Dirk Hendr Tichelaar en Sijbrigje Jacobs te Harlingen 1793

Bericht door Hans_A » vrijdag 23 dec 2016 7:21 pm

Waar kan ik gegevens van het echtpaar Dirk Hendriks (Tichelaar) en Sijbrigje Jacobs vinden. Ik heb tot nu toe hun namen terug kunnen vinden in de huwelijksakte bijlagen van zoon Rinze Dirks Tichelaar en Anna Maria Leedekerken.
Rinze lijkt 28 dec 1792 geboren te zijn in Harlingen en al daar gedoopt januari 1793 en gehuwd op 09 jan 1820 met Anna Maria Leedekerken. te Leeuwarden. Volgens de huw bijlagen van dit huwelijk, lijken zijn ouders nog in leven in 1820, met getuigenverklaring dat Rinze zijn ouders in maart 1793 zijn gehuwd en te Harlingen wonen . Deze vraag heb ik ook elders geplaatst, en kom er niet helemaal uit.

Dan is er nog een geregistreerde Jacobus Rinzes Tichelaar geboren te Harlingen oud 23 jaar gerigistreerde in 1839 . Hij zou dan uit 1816 moeten komen, en mogelijk een zoon van Rinze Dirks Tichelaar en Anna Maria Leedekerken kunnen zijn. Ook hier heb ik geen sluitend bewijs voor kunnen vinden. Rinze Dirks Tichelaar en Anna Maria Leedekerken huwden 09 jan 1820 te leeuwarden Op 16 jun 1820 kreeg dit echtpaar een dochter te Oostermeer geboren Elisabeth Tichelaar .
Rinze Dirks Tichelaar en Anna Maria Leedekerken stonden bekend als wafelkoekbakkers Waar kan ik Jacobus Rinses Tichelaar uit 1816 plaatsen, is hij een kind van voor het huwelijk of mogelijk ander huwelijk.

Plaats reactie