Kramer

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
J.Y.Galama
Berichten: 522
Lid geworden op: vrijdag 29 dec 2006 7:22 pm
Locatie: Bolsward

Kramer

Bericht door J.Y.Galama » donderdag 23 nov 2017 9:20 am

Ik zoek de ouders van Johanna Jobina Adriana Kramer geb. 30 april 1930 te Bedum overleden 18 November 2017 te Harlingen sinds 5 febr. 1986 weduwe van Wytze Bouma
Jap.

Michiel
Berichten: 97
Lid geworden op: zaterdag 21 jan 2006 2:44 pm

Re: Kramer

Bericht door Michiel » donderdag 23 nov 2017 2:25 pm

Dag Jap,

Dat zijn Adrianus Kramer en Adriana Faes. In 1928 getrouwd te Cadzand: https://www.wiewaswie.nl/nl/detail/29182947

Mvg,
Michiel.

J.Y.Galama
Berichten: 522
Lid geworden op: vrijdag 29 dec 2006 7:22 pm
Locatie: Bolsward

Re: Kramer

Bericht door J.Y.Galama » donderdag 23 nov 2017 9:25 pm

Michiel hartelijk bedankt, Voor mij een hele nieuwe tak. Lijkt mij dat ze uit Zeeland zijn vertrokken Misschien met de watersnood ramp in 1953. Komt meer voor.
Jap.

Michiel
Berichten: 97
Lid geworden op: zaterdag 21 jan 2006 2:44 pm

Re: Kramer

Bericht door Michiel » vrijdag 24 nov 2017 1:08 pm

Hi Jap,

Al ruim voor de watersnood woonden Kramer-Faes in Groningen; zie hieronder een extract uit Nieuwsblad van het Noorden van 1975:

Mevr. Kramer-Faes uit Bedum schrijft: „Ik ben import uit Zeeland, maar woon nu al vanaf 1923 in Bedum. Je kunt heel goed met de Groningers omgaan. Ik heb mij heel goed aangepast aan de mensen hier, b.v. aan hun eetgewoonten: veel stampot, at eet je in het Zuiden niet zo. Maar ik heb het wel getroffen, want m'n man was een Groninger en ik ging veel met hem mee als er voetballen was, zodat je veel met de mensen omging en ze leerde kennen. Ik ben een Groninger met de Groningers geworden, al spreek ik de taal niet. Het Zeeuws klinkt er nog steeds doorheen. Maar ik kan het dialect wel begrijpen hoor, en ook wel lezen als het in de krant staat."

Zij is in Zeeland geboren: http://www.zeeuwengezocht.nl/nl/zoeken? ... miview=ldt

Hij is in Groningen geboren: http://allegroningers.nl/personen/weerg ... short/bs_o

Groet,
Michiel

J.Y.Galama
Berichten: 522
Lid geworden op: vrijdag 29 dec 2006 7:22 pm
Locatie: Bolsward

Re: Kramer

Bericht door J.Y.Galama » vrijdag 24 nov 2017 5:04 pm

Hallo Michiel.
Bedankt voor de toelichting. Het was maar een veronderstelling van mij. Ik wist dat er veel boeren uit Zeeland zijn vertrokken na de watersnoodramp. Blijft voor mij nog de vraag. Wytze Bouma was eerst gehuwd met Anna Maria Jilderts en daarna met Johanna Kramer. Uit deze huwelijken zijn zeker vijf kinderen. Weet jij waar de kinderen bij horen. En weet je ook wie de ouders van Wytze Bouma zijn.
Groeten Jap.

Michiel
Berichten: 97
Lid geworden op: zaterdag 21 jan 2006 2:44 pm

Re: Kramer

Bericht door Michiel » vrijdag 24 nov 2017 9:47 pm

Hallo Jap,

De ouders van Wytze Bouma (1926-1986) zijn Yeb Bouma (1885-1953) en Grietje Halma (1890-1935). Yeb Bouma is de zoon van Franciscus Wytzes Bouma en Doetje Tedes de Vries, dus daar komt de vernoeming vandaan. Yeb en Grietje zijn in 1911 getrouwd, Yeb is later hertrouwd met Sytske Cornel.

Voor de kinderen van Wytze Bouma niet verder ingedoken. Zijn eerste vrouw Anna Maria Jilderts (1927, dv Hilbrand Jilderts en Albertje Kamsma) overlijdt in 1957, dus mocht je de geboortedata van de kinderen hebben dan weet je ook uit welk huwelijk.

Groet,
Michiel.

J.Y.Galama
Berichten: 522
Lid geworden op: vrijdag 29 dec 2006 7:22 pm
Locatie: Bolsward

Re: Kramer

Bericht door J.Y.Galama » zondag 26 nov 2017 3:25 pm

Hallo Michiel.
Bedankt voor je aanvulling. Ik zie onder de overlijdens advertentie van Wytze Bouma 5 kinderen staan en onder de overlijdens advertentie van Johanna Kramer 3 kinderen, Daaruit maak ik op dat uit het eerste huwelijk 2 kinderen zijn geboren en uit het tweede 3 kinderen, Het is maar een veronderstelling van mij. Ik heb geen geboorte datums van de kinderen.
Groten Jap.

Plaats reactie