Minne Lyckles Storm te Woudsend

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Ytje
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 19 nov 2018 9:00 pm

Minne Lyckles Storm te Woudsend

Bericht door Ytje » woensdag 21 nov 2018 9:40 pm

Ik ben op zoek naar de mogelijke kinderen van Minne Lyckles Storm (geboren 6-9-1685) en Tjits Sjoerds. Zijn zijn getrouwd op 22-2-1711. Omgeving Woudsend/Balk. Tot nu toe heb ik weet van een Ymkje en Sjudtje. Maar verder kan ik hier niets over vinden. Sjudje trouwde op 10-8-1777 met Jelle Ryckolts.
Wie kan mij meer informatie verschaffen over de kinderen van Minne Lyckles Storm en Tjits Sjoerds? BVD

Kiek
Berichten: 209
Lid geworden op: maandag 16 sep 2013 4:00 pm

Re: Minne Lyckles Storm te Woudsend

Bericht door Kiek » vrijdag 23 nov 2018 4:16 pm

Hallo Ytje,

Helaas vond ik alleen de doop van Ymk in 1712 en in 1723 in Woudsend, dochter van Minne Lykles.
Het gezin vertrekt in 1733 naar Hemelum, aldus de lidmaten van Woudsend via familysearch:
Minne Lyckles ende Tjitske Sjoerdts sijn wijf met attestatie na[ar] Hemelum den 16 januari 1733.

Weet je zeker dat Sjudtje een dochter is van Minne Lyckles en Tjitske Sjoerds?
Sjudtje Minnes en Jelle Rijkholts krijgen in 1789 een zoon Minne.
Stel dat Sjudtje op 45-jarige leeftijd bevalt van haar zoon Minne in 1789, dan zou Sjudtje dus geboren zijn in 1744. Dat is 33 jaar na de trouwdatum van Minne Lyckles en Tjits Sjoerds.

Minne Lyckles is in 1722 en 1731 als schipper in de Sontregisters te vinden als Menne Lyckeles.
Hij voer met een vracht hout resp. zaad van Polen naar Amsterdam.

Zijn broer Sytse Lyckles, schipper, staat ook enkele malen als Sitse Lickles in het register.
Sytse wordt zo nu en dan ook met de naam 'Storm' aangeduid.

Viendelijke groet,
Kiek

Plaats reactie