jan feddes van der veen en wytske goffes

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
joke andriessen
Berichten: 942
Lid geworden op: dinsdag 20 jun 2006 10:49 pm
Locatie: groningen

jan feddes van der veen en wytske goffes

Bericht door joke andriessen »

Hallo allemaal

Ik ben al een hele poos aan het zoeken naar de doop van Goffe Jans van der Veen zoon van Jan Feddes van der Veen en Wytske Goffes (soms Gosses). Hij trouwde op 16 september 1827 Achtkarspelen en was toen 58 jaar.
Nu las ik net op dit forum een antwoord van Maikel Galama en kwam toen op het idee om de gegevens van Augustinusga te bekijken. Inderdaad er zijn geen gegevens van voor 1772. Ik ben dus bang dat ik verder niets zal vinden. Of heeft iemand nog gegevens over deze mensen die ik niet heb?Ik heb via internet op Tresoar het volgende gevonden:

Overlijdensakte Achtkarspelen, 1843
Aangiftedatum 27 november 1843, blad nr. 31
Goffe Jans van der Veen, man, overleden 26 november 1843
Oud 74 jaar, gehuwd

Familienamen 1811
Veen, Gosse Jans van der, Augustinusga

k. Jan 11

Mairie Augustinusga, fol. 27

Achtkarspelen, geboortejaar 1775, doopjaar 1775
Augustinusga, Doop Herv. gem. 1772-1812
DTB: 4
Dopeling: Diktus
Geboren op 25 augustus 1775 in Augustinisga
Gedoopt op 29 oktober 1775 in Augustinisga
Zoon van Jan Feddes en Wytske Gosses

Overlijdensakte Tietjerksteradeel, 1827
Aangiftedatum 22 november 1827, blad nr. 38
Lamke Jans, vrouw, overleden 22 november 1827
Oud 63 jaar, weduwe
Dochter van Jan Feddes en Wytske Goffes

Weet iemand met wie zij getrouwd was?


Overlijdensakte Tietjerksteradeel, 1831
Aangiftedatum 17 december 1831, blad nr. 38
Fedde Jans van der Veen, man, overleden 16 december 1831
Oud 69 jaar, ongehuwd
Zoon van Jan Feddes van der Veen en Wytske Goffes

Ik denk ook dat Goffe Jans eerder getrouwd was:
Trouwregister Hervormde gemeente Augustinusga, 1799
DTB nr: 4, 1772 - 1812
Vermelding: Bevestiging huwelijk van 12 mei 1799,
Augustinusga
Man: Goffe Jans, Augustinusga
Vrouw: Trientje Tjibbes, Augustinusga

Als iemand nog meer gegevens heeft over Goffe Jans , zijn ouders en broers en zussen zijn die gegevens hartelijk welkom. De kinderen uit zijn huwelijk met Teetske van der Veen heb ik zelf gevonden

Alvast bedankt voor het meedenken

Joke Andriessen
Attie
Berichten: 133
Lid geworden op: donderdag 8 dec 2005 2:07 pm
Locatie: Menaldumadeel

Re: jan feddes van der veen en wytske goffes

Bericht door Attie »

joke andriessen schreef:Hallo allemaal

Ik ben al een hele poos aan het zoeken naar de doop van Goffe Jans van der Veen zoon van Jan Feddes van der Veen en Wytske Goffes (soms Gosses). Hij trouwde op 16 september 1827 Achtkarspelen en was toen 58 jaar.

Joke Andriessen
gevonden op
http://worldconnect.rootsweb.com/cgi-bi ... &id=I00916

ID: I00916
Name: Goffe Jans van der Veen
Sex: M
Birth: 8 JUL 1769 in Augustinusga
Death: 26 NOV 1843 in Augustinusga
Occupation: 1827 Houtkooper, woonachtig te Augustinusga
Occupation: 1843 Kuiper

Overlijdensakte Achtkarspelen, 1843, blad nr. 31.
Goffe Jans van der Veen, ruim 74 jaren, van beroep kuiper, geboren en wonende te Augustinusga, gehuwd met Teetske Rudmers van der Veen, zonder beroep, wonende aldaar, zoon van Jan Feddes en Wijtske (verder onbek.), beide overl. Overl. op 26 november 1843, des voorm. ten halfeen ure, te Augustinusga. Aangevers: Rudmer Sierks van der Veen, 57 jaren, arbeider, wonende te Kooten in deze grietenij, schoonvader van den overledene en Wybe Pieters Faber, 40 jaren, smidsknecht, wonende Augustinusga, aan den overledene vreemd.

Huwelijksakte Achtkarspelen, 1827, akte nr. 35

Goffe Jans van der veen, houtkooper, 58 jaren, woonachtig te Augustinusga en aldaar geboren op 8 juli 1769, zoon van wijlen Jan Feddes van der Veen en wijlen Wytske Goffes, in der tijd echtelieden, doende kuipersbedrijf, gewoond hebbende te Augustinusga en aldaar beiden overleden te weten de eerstgemelden in het najaar van 1798 en de laatste in de zomer van 1776, weduwnaar van Trientjen Tjebbes Veenstra, in leven zonder bedrijf, woonachtig te Augustinusga en aldaar overleden en Teetske Rudmers van der Veen, 22 jaren, dienstmeid, geboren te Akkerwoude en woonachtig te Augustinusga, Dr. v. Rudmer Sierks van der Veen en Janke Lieuwes van der Meulen, echtelieden, koemelkers, woonachtig te Kooten, beide hierbij tegenwoordig. Getuigen: Rudmer Sierks van der Veen, 41 jaren, koemelker, woonachtig te Kooten, des bruids vader. Mark Sjierks van der Veen, 34 jaren, koopman, des bruids volle oom van vaders zijde. Jan Jilles Tjoelker, 52 jaren, landbouwer, beide laatstgemelden woonachtig te Augustinusga en van Pieter van Veen , 43 jaren, politiebediende van deze grietenij, woonachtig te Buitenpost, zijnde de beide laatste getuigen aan de contractanten vreemd. En hebben de getuigen deze akte onderteekend, behalve Rudmer Sierks van der Veen die met en benevens de bruid en des bruids moeder op onzen daartoe gedane aanvrage verklaard heeft niet te kunnen schrijven.
Children
Jan Goffes van der Veen b: 7 JUN 1828 in Augustinusga
Rudmer Goffes van der Veen b: 22 APR 1830 in Achtkarspelen
Wytske Goffes van der Veen b: 20 MAR 1831 in Achtkarspelen
Janke Goffes van der Veen b: 9 MAR 1833 in Augustinusga
Goffe Goffes van der Veen b: 6 JUL 1836 in Augustinusga

Ik hoop dat je zo weer verder kunt,
Attie
joke andriessen
Berichten: 942
Lid geworden op: dinsdag 20 jun 2006 10:49 pm
Locatie: groningen

Bericht door joke andriessen »

Attie hartelijk bedankt voor dit antwoord. Ik kende deze site nog niet. Ik ben dan ook nog maar een beginneling. Er staan daar erg veel gegevens op.
Nogmaals dank
Joke
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

jan feddes van der veen en wytske goffes

Bericht door Maikel Galama »

Joke, ik was een dagje fietsen en zie dat er veel onderwerpen zijn waar ik even op wil reageren, ook die van jou, ik houd het ivm het voorgaande kort. Geen spectaculaire bijdrage, maar hopenlijk wel welkom.

1) je vroeg om een partner voor Lamke en omdat er nog geen sugeestie is gedaan doe ik het, onderstaand kopietje van de Tresoar-index gooit hoge ogen, kijk jij het zelf nog wel na ? Heb ik niet gedaan ! Hoewel..... ik zag dat ze een Jan en een Wijtske hadden.
Trouwregister Hervormde gemeente Heerenveen, 1790
DTB nr: 599, 1743 - 1811
Vermelding: Bevestiging huwelijk van 30 mei 1790, Heeg
Man: Jan Tjebbes, Heeg
Vrouw: Lamke Jans, Heerenveen
2) Ik heb in mijn prive-collectie een grafsteenfoto van:

Goffe van der Veen geb. 23-10-1855 Augustinusga en overl. 07-09-1926 Groningen, gehuwd met Lutske Bos geb 11-07-1859 Surhuizen overl. 18-01-1924 Groningen.

De steen bevindt zich op de Noorderbegraafplaats te Groningen, dit vond ik zo bijzonder dat ik dacht: dat plak ik hier ook nog maar even achteraan. Vast dezelfde familie, en wist je het nog niet.

Groetjes, Maikel.
joke andriessen
Berichten: 942
Lid geworden op: dinsdag 20 jun 2006 10:49 pm
Locatie: groningen

jan feddes van der veen en wytske goffes

Bericht door joke andriessen »

Maikel bedankt voor je suggestie. Het lijkt wel heel aannemelijk. Een dochter Wijtske en een zoon Jan Fedde.
Wat het graf op de Noorderbegraafplaats betreft: dat ken ik. Het is het graf van mijn overgrootouders. Daarbij nog 3 dochters: Hendrikje, Maaike en Hilda met haar man Pieter. Hilda en Pieter waren mijn grootouders, helaas al voor mijn geboorte overleden. Leuk dat je daar een foto van hebt. Het staat nog niet op graftombe. Het is dus inderdaad dezelfde familie. Drie zonen liggen begraven op het Selwerderhof: Jan, Ytzen en Wytze (komt nog van Wytske Goffes). Daarbij ook nog zus Teetske (staat niet op steen vermeld)
Groeten Joke
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

jan feddes van der veen en wytske goffes

Bericht door Maikel Galama »

Hoi Joke,

ik heb het gevoel dat je uit een keurige familie komt, 8 keer een bedankje overkomt mij niet dagelijks. Dat wordt lekker slapen vannacht.

PS: ook heb ik het gevoel dat de Tresoar site wederom vele kuren vertoont, gisteren moeilijk en/of traag zoeken, vandaag géén berichtjes meer van reakties op onderwerpen waaraan ik deelneem en moeilijk plaatsen van berichten, zoals Joke nu is overkomen.

Joke, rechtsboven is een knop waarmee je je bijdragen kunt verwijderen, als je dat wilt. Laat je wel 1 staan ?

Groetjes, Maikel.
joke andriessen
Berichten: 942
Lid geworden op: dinsdag 20 jun 2006 10:49 pm
Locatie: groningen

Bericht door joke andriessen »

Ik kreeg een fout melding bij het plaatsen, daarom een paar keer geprobeerd. Hoe krijg ik het weer weg? Knop rechts boven en dan?
Joke
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema »

Beste Maikel en Joke,

M.i. kan je je eigen bericht alleen verwijders als hij als laatste staat.
Dan staat er rechtsboven in de hoek een kruisje.
Anders zit er niets anders op, dan de tekst te verwijderen bij wijzigen.
In het veld b.v. alleen schrijven: N.v.t.
Gr.
Everardus
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Bericht door Maikel Galama »

Hoi Everardus,

je hebt helemaal gelijk, ik heb er niet bij stilgestaan gisteravond. Dank voor je reaktie.

Inmiddels heeft iemand van Tresoar de dubbele postings weggehaald en lijkt alles weer normaal. Ik begrijp nu ook je correspondentie met Gonnie !

Groetjes, Maikel.

PS: Alles leek normaal, totdat ik ging posten. Toen bleek dat alles nog niet als vanouds ging. Ik werk nu dus weer met het kruisje = laatste bericht weghalen (bij dubbele berichten), en nu via ''wijzigen'' deze PS toevoegen.
Plaats reactie