Opzoekvraag proclamatieboeken Ooststellingwerf

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lidy
Berichten: 335
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 6:27 pm

Opzoekvraag proclamatieboeken Ooststellingwerf

Bericht door lidy »

Drie vragen:
Vraag 1:
Kan iemand voor mij nakijken of bij het huwelijk van Age Sytses op 13 mei 1770 met Annigje Lamberts de Vries (hij 43 jaar en zij 33 jaar) in het originele trouwboek van Oldeberkoop bij hem jm of jongeheer vermeld staat? Zo niet dan zou ik moeten zoeken of dit zijn tweede huwelijk is.

Tweede vraag gaat over de grootouders van bovengenoemde Age Sytses:
Proclamatieboek Ooststellingwerf, 4-7-1737. Daarin wordt een "huis cum annexis in de Cuyperstraat" verkocht. Verkopers zijn: Geertjen Harms(en) en Aege Sytses (grofsmid), overleden, wonende tot Oldeberkoop, en Aefien Harms(en), gehuwd met Albert Harms, wolverver.
Kan iemand voor mij in deze proclamatieboeken kijken of er meer in staat??

Vraag 3:
Is het ook mogelijk uit te zoeken wanneer Aege Sytses en Geertjen Harms(en) uit Oosterwolde naar Oldeberkoop zijn vertrokken?

Vriendelijke groet Lidy
Laatst gewijzigd door lidy op dinsdag 19 sep 2006 9:46 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Opzoekvraag-Nakijkvraag Brugges

Bericht door Margreet Huisman »

Lidy, kun je de titel wijzigen in "Opzoekvraag-Nakijkvraag Brugges"?
Dan kunnen we hem beter terugvinden (wie er maar het eerste tijd heeft) als de onderwerpen gaan schuiven.

margreet
Gebruikersavatar
lidy
Berichten: 335
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 6:27 pm

Bericht door lidy »

heb de titel gewijzigd en hoop antwoord te krijgen!!!
Groet Lidy
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

Hoi Lidy,

Het duurde even voor ik snapte wat je gewijzigd had. Ik had eigenlijk gevraagd om wel een familienaam erbij, ingeval er staks 6 opzoekvragen stellingwerf zijn - je weet maar nooit wie hier nog komen immers.
Dat kan je eigen familienaam zijn - dat vond ik nu even makkelijker terugvinden tussen de ander lidy-vragen
Of de naam dergene die wij op moeten zoeken.

ik schrijf niet altijd meteen alle opzoekerds meer over - beetje te vaak voor niets gedaan, dan werd het tussendoor al door iemand anders nagekeken.
Dus als ik naar het archief ga kijk ik tegenwoordig even wat er nog onbeantwoord is.

Ik heb de komende 2 dagen geen tijd, misschien iemand anders.

groet, margreet
Gebruikersavatar
lidy
Berichten: 335
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 6:27 pm

Bericht door lidy »

Hallo Margreet, ik heb alleen maar voornamen (het gaat om de periode vóór 18110) en die staan genoemd in het bericht, maar het gaat om de latere familie Brogge/Van de Brug/Brugge.
Geen Koopmansen deze keer, het gaat nu om mijn familie.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Groetjes Lidy
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

lidy,

originele trouwboek vermeldt enkel namen:
aage sytses en annegjen lambers, beiden van Oldeberkoop
21 april aangegeven
22-4 1e procl
29-4 2e procl
8-5 3e procl
13 mei zijn genoemde persoonen getrouwt

ik dacht je verhuis-gegevens uit de lidmatenboeken te kunnen halen, maar oosterwolde en oldeberkoop beiden vanaf 1772.
op de lidm.lijst oosterwolde ca. 1664 die wel ongeveer bewaard is, geen age/s of sietse/s, maar wel:
hermen alles
harm folkers
hermen fredricks
hermen jansen
harmen jansen

Dit waren dus geen proclamatie-boeken. Die moet nog,
margreet.
Gebruikersavatar
lidy
Berichten: 335
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 6:27 pm

Bericht door lidy »

Hallo Margreet,
Hiermee heb ik toch weer een klein beetje meer info, nl. de procl. van het huwelijk van Age en Annigje.

De Harmens is voor mij moeilijk na te gaan of daar een vader van Grietje Harms(en) bij is. De kinderen van AGGE SIJTSIS en Geertje Harmens zijn:
Aaltie gedoopt op 16-12-1685 te Oosterwolde
Lutske gedoopt op 5-2-1688 te Oosterwolde
SIJTSE gedoopt op 4-3-1691 te Oosterwolde
Henrijck gedoopt op 27-9-1696 te Oosterwolde.

Mijn voorvader is de SIJTSE van 1691, hij trouwt in 1723 met Grietje (Grietie) Cornelis, dochter van Cornelis Foppes???

Aaltje Sytsis, Geertje Sytse,, AGE SYTSES, Cornelis Sytses, Klaas Sytses Hiltjen Sytses en Hendrik Sytses.
Deze AGE SYTSES is getrouwd in 1770.

Misschien is deze bijkomende informatie handig.
Van de zeven kinderen van Sijtse en Grietjes Cornelis heb ik wel meer informatie. Van Aaltje, Lutske en Henrijck ui 1600 niet.

Bedankt Margreet dat je met het mooie weer nog weer gezocht hebt!!!
Plaats reactie