4 november: Genealogische dag in Tresoar

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

De catering

Bericht door Maikel Galama »

Hoi allemaal,

inmiddels heb ik van één der organisatoren een berichtje gehad over de catering, deze wordt verzorgd door "de Broadtsje Bakker", Kleine Kerkstraat Leeuwarden en is op de plaats waar normaal de kantine voor bezoekers is. Er is koffie met oranjekoek, soep en broodjes, maar ook lunchpakketten, thee enz.

Vanavond wordt nog even over de deelnemerslijst gesproken, hij is inmiddels bekend en zal vermoedelijk binnenkort openbaar gemaakt worden.

Groetjes, Maikel.
annlex
Berichten: 118
Lid geworden op: dinsdag 19 sep 2006 3:32 pm
Locatie: Nijkerk (Gld)

Bericht door annlex »

Ik kom ook zaterdag 4 november samen met mijn man Lex, maar vanaf hoe laat is het? Ik heb in het 1e bericht alleen de tijden gezien van de presentaties etc., maar niet van hoe laat tot hoe laat het centrum geopend is.

Wel lekker dat er ook iets te eten is, want vorig jaar waren we een keer naar het centrum (voor het eerst) en was er bijna niets te krijgen. We komen wel helemaal uit Amsterdam vandaan en we wisten niet van te voren dat er bijna niets te krijgen was, dus we hadden wel trek op een gegeven moment.

Groetjes van Annette
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

Hoi Annette,

Je hebt gelijk - het staat wel erg verstopt in het persbericht:

Wat: Friese genealogische contactdag
Waar: Tresoar
Wanneer: zaterdag 4 november tussen 10.00 en 16.00 uur
Toegang: gratis

groet, margreet
annlex
Berichten: 118
Lid geworden op: dinsdag 19 sep 2006 3:32 pm
Locatie: Nijkerk (Gld)

Bericht door annlex »

Bedankt Margreet en tot 4 november; je komt toch ook?

Groetjes van Annette
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

tuurlijk.
hoi margreet
Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Bericht door Hinke Westra »

annlex schreef:
Wel lekker dat er ook iets te eten is, want vorig jaar waren we een keer naar het centrum (voor het eerst) en was er bijna niets te krijgen. We komen wel helemaal uit Amsterdam vandaan en we wisten niet van te voren dat er bijna niets te krijgen was, dus we hadden wel trek op een gegeven moment.

Groetjes van Annette
Maar in de binnenstad van Leeuwarden zijn heel veel restaurantjes, even het plein over en je loopt tegen de eerste aan. Als het plein nog begaanbaar is:-)

groet, Hinke Woudt-Westra (die vast ook wel even om het hoekje komt kijken maar vooral om al de oude bekenden even gedag te zeggen, meer een reünie)
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

en je loopt tegen de eerste 2 aan. De rechter heeft een buitenterras, en de linker heeft een binnentuin. Het straatje in zit de bakker, die ook de catering verzorgt - en daarnaast een viswinkel die ook nog broodjes heeft.

Als het plein nog begaanbaar is:-)
Warempel, op ca. de helft kun je weer parkeren. Het staat er nog vol bouwmateriaal, je kunt even niet schuin oversteken, maar wel eromheen lopen.

http://oldehovecam.tresoar.nl/index.php

margreet
Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Bericht door Hinke Westra »

Omdat je niet tegen 2 tegelijk aan kunt lopen heb ik er maar één genoemd :)

De tweede is het 'Heer Ivo huis' als ik mij de naam goed herinner. Ken het restaurant niet maar ben wel in het pand geweest. Vroeger woonde er een tante van mijn man, toen was het nog geen restaurant maar het is (was?) een mooi historisch gebouw.

groet, Hinke Woudt-Westra
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Genealogische Dag 4 november

Bericht door Maikel Galama »

Hoi allemaal,

onderstaand mailtje kreeg ik vandaag:

Goeie Maikel,

De Afdeling Friesland fan de NGV http://www.ngvfriesland.nl/ hat it parseberjocht fan Tresoar oernommen en oanfold mei inkele hushaldlike meidielings oer de catering, it parkearen, de mooglikheid fan gewoan undersyk yn Tresoar op ' e kontaktdei, utsein it oanfreegjen fan argyfstikken.
De definitive list mei dielnimmers/standhalders komt yn de wike foar de kontaktdei op dy webside. Ik tink dat dy meidielings ek op 'e webside fan Tresoar en de Fryske Akademy komme sille.
Kinst de minsken fan it Forum alfest op 'e hichte bringe.
Groetnis.


Voor de mensen die moeite hebben met de friese taal, in dit mailtje staat o.a. dat op de site van de NGV afdeling Friesland ook het persbericht staat dat jullie reeds bekend is van Tresoar, aangevuld met enkele kleine huishoudelijke mededelingen, en dat de deelnemerslijst in de week vóór de kontaktdag van 4 november op deze site wordt gepubliceerd en waarschijnlijk ook wel op de site van Tresoar.

Groetjes, Maikel.
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

Hoi allemaal,

Ik heb nog even gevraagd of het niet eerder kan, maar i.v.m. de kans op allerlei op het laatste-moment-afzeggingen is besloten tot pas een week vóór 4 november.
Het is inderdaad de bedoeling dat de deelnemerslijst dan op de websites van het NGV en Tresoar en Fryske Akademy komt.

NB1: Ik heb de wandelroute vanaf het station aangepast - ik ging toch uit van de fiets en dan kom je iets anders op de Nieuwstad terecht.

NB2: lijn 37 gaat elk half uur .17 - .47
van station tot voorkant Stadskantoor. Je moet dan nog even door de Torenstraat wandelen om bij Oldehove/Tresoar te komen.

groet, margreet
Gebruikersavatar
gonnie
Berichten: 700
Lid geworden op: woensdag 14 jun 2006 7:33 pm
Locatie: purmerend

Bericht door gonnie »

Hallo Margreet,
Dank je de aanpassing van de wandelroute en de Bus nummers.
Tot 4 novenber.
groetjes van Gonnie
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Hoe herkent men iedereen?

Bericht door Margreet Huisman »

Andrys,

Wordt er ook gewerkt met naambuttons?

margreet e.a.
Gebruikersavatar
Andrys
Berichten: 71
Lid geworden op: maandag 28 nov 2005 3:24 pm
Locatie: Burgum
Contacteer:

Bericht door Andrys »

Geen idee (ik zit niet in de organisatie). Maar waarom wordt er hier in het forum niet wat meer gebruik gemaakt van de zogenaamda 'avatars', het plaatje wat je hier links naast het bericht ziet. Als iedereen daar nu een pasfotootje van zichzelf inzet, dan krijgen al die namen letterlijk wat meer een gezicht. Avatars kun je in je profiel laden en worden daarna naast ieder bericht geplaatst.

En het staat iedereen natuurlijk vrij om zaterdag een naam op zijn borst te spelden!
Vriendelijke groeten / Freonlike groetnis,

Andrys Stienstra
Burgum
annlex
Berichten: 118
Lid geworden op: dinsdag 19 sep 2006 3:32 pm
Locatie: Nijkerk (Gld)

Bericht door annlex »

Ik heb zojuist op de 2e pagina als laatste antwoord op deze vraag
Hendrik Hendriks x Taetske Lolles (RK) Bolsward
gelezen dat a.s. zaterdag om 13.00 een ontmoetingsplaats is in Tresoar voor de oude en eventuele nieuwe forumleden. Ik vind dat een grandioos idee, want ik vroeg me de afgelopen week al af, wie er zouden zijn en hoe ik die dan kon herkennen.

Ik heb inmiddels gisteren wel al wat persoonskaarten uitgedraaid (geen heel nageslacht, want dat wordt een gesleep) van wat families, die de afgelopen 2 maanden de revue hebben gepasseerd op dit forum (van voorouders natuurlijk van mijzelf); o.a. fam. Japer, Kloosterman, Kracht, Knobbe en ten Hoeve. Ik heb dit natuurlijk ook gedaan voor een ander doel, want misschien is het ook nog mogelijk om nog wat even na te kijken, zoals antwoorden van fam. Kracht en Kloosterman.

Ik ga nog even verder en iedereen tot a.s. zaterdag 13.00 uur.

Groetjes van Annette
Plaats reactie