Wie herkent deze boerderij

Vragen en opmerkingen over foto's, in het bijzonder afbeeldingen in het Fries Fotoarchief en de Literaire foto's
Plaats reactie
Sieger Witvoet
Berichten: 88
Lid geworden op: zondag 22 jul 2007 4:21 pm

Wie herkent deze boerderij

Bericht door Sieger Witvoet » maandag 20 mar 2017 7:57 pm

Hallo allemaal,

Uit de nalatenschap van Willem Tuinstra en Foekje Witvoet (Buitenpost) komt bijgevoegde foto. Mijn idee is dat de grootouders van Foekje geportretteerd zijn met zoon en schoondochter (Jakob Arends Witvoet x Foekje van der Meer en Sake Witvoet en Imke Bergsma). Helaas staat er geen datering op de achterkant van de foto, alleen de tekst Op deze kaart staan vader met kind en mijn vrouw, dan ik en moeder, daar u de witte gordijnen ziet slapen wij. Sake en Imke zijn getrouwd te Surhuizum in 1911. Jakob en Foekje staan tussen 1880 en in ieder geval 1920 ingeschreven te Kooten (140 b, daarna K20.167 en daarna 167).
image-2017-03-20.jpg
Boerderij
Kan iemand iets zeggen over de boerderij op deze foto? Staat deze in Kooten/Kootstertille, ergens anders in (hopelijk) Achtkarspelen of zijn de geportretteerden helemaal geen Witvoeten en moet ik het meer in de Tuinstra familie zoeken (o.a. Kollumerland, maar ook Twijzel). Mijn idee is dat als ik weet waar deze boerderij staat/stond ik ook meer kans heb namen bij de mensen te plakken.

Sieger

Plaats reactie