Aldert Postuma

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
NathaliePostuma
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 1 sep 2014 12:43 pm

Aldert Postuma

Bericht door NathaliePostuma »

Hallo Forum leden,

Ik zal me kort even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben en jullie hulp nodig heb.
Ik ben Nathalie en ben net als jullie allemaal bezig met het uitpluizen van mijn stamboom, nu lukt dit aardig en kan ik het meeste allemaal wel vinden op 1 persoon na...

!!Ik ben opzoek naar de plek waar hij is begraven!!!

Het gaat om:
Aldert Postuma ( ook wel geschreven: Posthuma, Postema, Postma )
Geboren: 22-02-1861 te Kollum
Overleden: 12-07-1932 te Veenwouden
1e vrouw: Eelkje Valks
2e vrouw: Jeltje Westerbaan

Deze man is de opa van mijn opa en die wil heel erg graag weten waar hij is begraven, mijn opa kwam pas in 1960 erachter dat zijn opa was overleden en niemand kon hem vertellen waar hij begraven is, vandaar mijn zoektocht!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet meer uit!

Alvast heel erg bedankt namens mij en mijn opa!

p.s. de begraafplaats in veenwouden, veenwouden algemeen ligt hij niet!
en natuurlijk heb ik site's zoals graftombe al bezocht ook zonder resultaat.
J.H. van Veen
Berichten: 212
Lid geworden op: donderdag 11 aug 2011 3:56 pm
Locatie: Bolsward

Re: Aldert Postuma

Bericht door J.H. van Veen »

vervallen
Groet, Johan
simkos
Berichten: 133
Lid geworden op: woensdag 19 nov 2008 3:05 pm

Re: Aldert Postuma

Bericht door simkos »

Beste Nathalie,

Aldert Postuma overleed op 12 juli 1932 in Veenwouden. Lettende op de Wet op het transport van overledenen, is hij binnen de gemeente Dantumadeel begraven. In verband met de besmettelijke ziekten moest je een vergunning aanvragen voor het transport naar een andere burgerlijke gemeente. Hij is dus waarschijnlijk in Veenwouden begraven.

Voor een graf moe(s)ten rechten betaald worden. Kon je geen grafzerk betalen, dan kreeg je een "Paaltje" met een nummer of werd hij begraven in een algemeen graf, dat na 10 jaar geruimd werd. Werden de rechten van de graven ook met een steen, dan konden deze worden geruimd.

Af en toe lees dat nog wel was eens. "Opschoning van het grafregister of iedereen zich wil melden bij de kerkvoogden.
Deze grafregisters zijn de enige plek waar deze gegevens zijn geregistreerd. Helaas zijn soms de aantekeningen slecht geadministreerd of de registers zijn niet bewaard gebleven.

Als wel bewaard zijn dan bevinden deze in het kerkelijke archief. Ik zou een gaan zoeken of deze registers van de Hervormde gemeente van Veenwouden bewaard zijn gebleven?

Neem een contact op met de kerkvoogden van de PKN-kerk te Veenwouden

Groeten van Simkos
NathaliePostuma
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 1 sep 2014 12:43 pm

Re: Aldert Postuma

Bericht door NathaliePostuma »

Hallo Simkos,

Bedankt voor uw snelle reactie!
Dit maakt het zoekgebied een stuk kleiner en ben dan ook zeer blij met uw antwoord :)
Ik ga zeker even contact opnemen met de kerkvoogd van veenwouden

Super bedankt!

Groetjes Nathalie
Plaats reactie