Als muren konden praten

Boeken, software, handige links, bijeenkomsten, beurzen, CD's/DVD's enz.
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Als muren konden praten

Bericht door Andries Koornstra »

Had ik besteld bij onze boekhandel, hij neemt het niet op in assortiment. Dat houdt denk ik in dat het bijna nergens zal liggen, en daarom tip ik jullie toch maar even. "Als muren konden praten"- bijzondere gebouwen. Met medewerking van, onder anderen, onze (bloed)eigen Jelle de Jong. Bescheiden als hij immer is heeft hij er niet mee lopen promoten, maar dat doe ik dan maar even voor hem.
Ik, als architectuurenthousiast, vind het een zeer begerenswaardig boekwerk. En ook nog met hier en daar een klein genealogisch stapje opzij, als de geschiedenis van een individueel pand wordt belicht: dan vallen er natuurlijk namen!
Sterk punt is ook dat er voorbeelden zijn gekozen uit alle hoeken van de provincie. Dus iedere Fries kan iets vinden over een gebouw bij hem of haar uit de buurt.

Ook een klein puntje van kritiek: ik vind het boek hier en daar wel wat weg hebben van een advertorial voor de bouwwereld. Ik weet niet wat het Jelle de Jong gekost heeft zijn beeltenis paginagroot in het boek te krijgen, maar zo is er nog een groot aantal voorbeelden van sluipreclame te vinden. Maar goed anders was het boek misschien nog wel duurder geworden dan de 30 euro die het nu al kost (in "old money" meer dan 65 gulden!!!) Niet te lang over nadenken, als je hier en daar eens een paar euro onnodige uitgaven kunt besparen heb je het zo (terug) verdiend.

groetjes, Andries.
Plaats reactie