Dopen Dokkum

specifieke vragen en opmerkingen over de databases "dopen voor 1811" en "begraven voor 1811"
Gesloten
kjansen
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 21 apr 2006 1:12 pm
Locatie: Unterseen, Zwitserland
Contacteer:

Dopen Dokkum

Bericht door kjansen » vrijdag 21 apr 2006 1:28 pm

De dopen herv. Dokkum zijn volgens het overzicht volledig ingevoerd. (pdf schema). Ik heb van mijn 200 dopen in in Dokkum geen enkele in Tresoar gevonden. Is hiervoor een verklaring, of is een foutje in het pdf-overzicht van ingevoerde plaatsen.

Klaas Jansen

Gebruikersavatar
Tjerk Tigchelaar
Berichten: 566
Lid geworden op: vrijdag 2 dec 2005 3:29 pm
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door Tjerk Tigchelaar » vrijdag 21 apr 2006 5:00 pm

Beste Klaas,

We wisten inderdaad niet beter of alle dopen van Dokkum waren ingevoerd en beschikbaar op internet. Uit diverse reacties "uit den lande" bleek dat dit niet het geval is :oops: .

Na het nodige graafwerk in bestanden is inderdaad deze week gebleken dat er twee groepen bestanden met de dopen van Dokkum zijn. De eerste groep is gepubliceerd maar bleek dus incompleet; van de tweede groep is gebleken dat niet bij elke doop het DTB nr. is ingevoerd, sterker nog, van de 18.000 ingevoerde dopen blijken er slechts zo'n 4000 een DTB nr. te hebben meegekregen. Kortom: in het verleden is iets misgegaan en we zitten met de gebakken peren.

Om iedereen toch zoveel mogelijk terwille te zijn ga ik proberen om van de bestanden met ontbrekende DTB nrs. toch nog iets werkbaars te maken, zij het dan met missende DTB nrs. maar dat moet maar even.

De ontbrekende DTB nrs. zullen in de loop der tijd worden ingevoerd vanuit de doopboeken dus het kan nog even duren voordat Dokkum echt compleet is.

Met vriendelijke groet,
Tjerk Tigchelaar

Gesloten